Avatar billede erikpe Nybegynder
01. september 2004 - 17:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fejlfindig på PC'er

Davs med jer.
Jeg skal så  til eksamen i morgen i Fejlfinding (IT-supporter). I kunne vel ikke give mig et par gode fif? evt. hvordan man strukturer fejlfinding.

på forhånd mange tak :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2004 - 18:01 #1
det skulle du måske nok ha' undersøgt noget tidligere.

Er det hardware eller software du tænker på, ret så væsentligt hvis du skal ha' en nogenlunde forklaring.
Avatar billede erikpe Nybegynder
01. september 2004 - 18:21 #2
Det er både Hardware og Software...
Jaa jeg burde vel ha' undersøgt det noget før, men det har jeg ikke fået gjort. Blandt andet fordi jeg DA mente, at der var nogle eksamener som var vigtige.
Avatar billede freehelp Praktikant
01. september 2004 - 19:01 #3
Du går vel ikke på Aalborg tekniskeskole *G*
Avatar billede freehelp Praktikant
01. september 2004 - 19:06 #4
Det er nu lidt svært at definere hvordan man lige griber tingene an. Kommer jo helt an på hvilken fejl man får :-)

Som en anden bruger herinde (tubber) bruger selv samme fremgangsmåde ofte ved fejl.

1: Ram ud og i (tænd evt. uden ram for at sikre sig fejlbip kommer)
2: 1 ramblok hvis man har mere end en blok, stadig fejl byt dem rundt

Nu er rammene udelukket

3: Alle PCI kort ud så der kun er CPU, Ram og grafikkort

Nu er PCI kortene udelukket

4: Grafikkortet ud (har et gammelt PCI grafikkort liggende jeg smidder i istedet), ellers skulle der gerne komme fejl bip

Nu er grafikkort og AGP slotten udelukket

5: CPU af og på
6: Stadig fejl test CPU på et andet motherboard (det er så træls at teste en andens CPU i et board der har en fejl der rister CPU'en)

Nu er CPU'en udelukket

7: En anden PSU

Stadig hardwarefejl ja så er det kun mobo tilbage :)

PASTE....
Avatar billede freehelp Praktikant
01. september 2004 - 19:10 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. september 2004 - 21:26 #6
det jeg mente var, at det er meget sent du kommer i gang med så stort et emne, oven i købet når det både er hardware & software.

Jeg håber da at du klarer den alligevel, så efter eksamenen kunne det være interesant at høre hvordan det er gået ;o)
Avatar billede erikpe Nybegynder
02. september 2004 - 14:28 #7
det var det, BESTOD :)  ,
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2004 - 15:09 #8
STORT TIL LYKKE ;o)
Avatar billede freehelp Praktikant
02. september 2004 - 17:54 #9
Tommel op
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2004 - 20:04 #10
husk at lukke spm.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:39 #11
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:16 #12
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?
Avatar billede erikpe Nybegynder
08. januar 2005 - 12:36 #13
luk