Avatar billede ahmatron Nybegynder
01. september 2004 - 15:01 Der er 7 kommentarer

musik- og videoplayer til hjemmeside

Vi er et band, der er ved at lave vores egen hjemmeside fra bunden og indtil videre er det vist gået fint nok;-) Men vi har lige et par spørgsmål...Det skal dog lige siges at jeg er absolut rookie på området!

Spm.1 Men er der nogen der kender til en player til musik- og/eller video som kan bruges til en hjemmeside? Evt. php...

Spm.2 Kunne godt tænke mig at lave en popup hvor man kan melde sig til nyhedsbrev. Nogen erfaringer?
Avatar billede hcma Novice
01. september 2004 - 17:04 #1
1:  du kan benytte næsten hvilken som helst player, men jeg ville nok foretrække Quick Time eller Windows Media Player, da de fleste har dem.
Jeg har uploaded et eks. her (kun med musik - 2 melodier)
http://www.hcma.dk/music.htm
Gå op i "Vis kilde"
Avatar billede nfk Nybegynder
01. september 2004 - 21:56 #2
Flash ville være oplagt det fungere efter min mening en del bedere end Quick timer og Media Player, men også en del sværre at gå til kig evt. her: www.flashkit.com og www.tutorialseek.com under macromedia flash.
En løsning hvis det bare er mp3'er der skal afspilles kunne også være denne kode:

<div style="position: absolute; top:0; left:0">
<input type="button" value="4" style="font-size: 11pt; font-family: webdings; color: black; border:1; background: transparent" " onClick="document.music.DoPlay()" name="start">

<input type="button" value=";" style="font-size: 11pt; font-family: webdings; color: black; border:1; background: transparent" onClick="document.music.DoPause()" name="pause">

<input type="button" value="<"  style="font-size: 11pt; font-family: webdings; color: black; border:1; background: transparent" onClick="document.music.DoStop()" name="stop">

<embed src="www.9kilo.dk/site/9kilo.mp3" name="music" hidden="true" align="baseline" border="0" width="150" height="20" autostart="true" type="audio/x-pn-realaudio-plugin">
</div>
Avatar billede nfk Nybegynder
01. september 2004 - 21:56 #3
du skifter self www.9kilo.dk/site/9kilo.mp3 med din egen sti
Avatar billede ahmatron Nybegynder
02. september 2004 - 14:54 #4
Tak for de meget fine kommentarer og jeg vil da lige tjekke flash ud.

Jeg synes at både media player og quicktime er meget funktionelle - men også lidt kedelige! Så hvis vi kan finde eller lave en fed player, der passer ind i hjemmesiden grafisk så ville det være optimalt!
Avatar billede webgon Nybegynder
02. september 2004 - 15:06 #5
Du kan jo designe en frame til media player / quick time etc. så den passer i designet :-)
Avatar billede ahmatron Nybegynder
02. september 2004 - 15:16 #6
...hm hvordan gør man det? Ja jeg ved det godt: jeg skal gerne ha det med skeer!
Avatar billede webgon Nybegynder
02. september 2004 - 18:23 #7
Hvis vi nu tager udgangspunkt i media player (min foretrukne) indplementerer du den bare i designet. Altså f.eks. designer noget grafik til at lægge rundt om, f.eks. et mini-logo med teksten PLAYER eller noget med en font der bruges generelt på sitet! Mvh. webgon...