Avatar billede pzw Nybegynder
01. september 2004 - 14:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Program fejler/låser

Problemet er at mit program pludselig låser, kun når programmet startes med exe-filen, ikke når det køres inde fra Delphi.
Jeg benytter Delphi 7.0 Prof.
Programmet henter data fra USB-enhed og sender data til USB enhed, laver lidt beregninger på dataene og viser tal/kurver på skærmen og gemme dataene i nogle text filer.
Programmet fejler, også hvis jeg beytter dummy procedurer til kommunikation med USB enheden.
Når programmet fejler/låser vises det pludselig 2 gange i ”Windows tesk manager – Applications” og  status ændres til ”Not Responding”, programmet bruger i låst tilstand al disponibel processorkraft.

Gode ideer til fejlsøgning søges inden jeg kæmper videre !!!
Avatar billede morten_s Nybegynder
01. september 2004 - 14:20 #1
Prøv at installere www.eurekalog.com - programmet gemmer i en logfil hvilken linienr og unit exceptions optræder i

Hvad andvender du til at kommunikere med din USB port?

mvh
/Morten
Avatar billede pzw Nybegynder
01. september 2004 - 14:38 #2
Til kommunikation med USB enheden benyttes det medfølgende bibliotek af procedurer/funktionr - fungerer fint.

Jeg prøver www.eurokalog.com - kan se der er en trial udgave - men først senere i dag.

mvh
/Peter
Avatar billede hrc Mester
02. september 2004 - 23:18 #3
Hvad med http://www.madshi.net - tror også det kan hjælpe. Der bliver i alt fald lavet en masse log og lignende.

Der er ikke nogle steder hvor den kan gå i uendelig løkke (sikkert ikke jvf. dine dummyprocs)?

Du må stoppe en masse debuglinier ind i programmet - og det kan ikke være så mange steder endda.
Avatar billede pzw Nybegynder
18. september 2004 - 09:35 #4
Hej

Beklager det sene svar.

Jeg kunne ikke finde fejlen med Eurekalog - Eurokalog fandt ingen fejl, måske på grund af min uerfarenhed med programmet.
Fejlen var en uendelig lykke.

Jeg får nok snart brug for Eurekalog i anden forbindelse.

/Peter