Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 15:32 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

Jeg har haft min sider liggende på min egen server, hvor alt virker perfekt. Nu har jeg flyttet siden til min ven´s server, af samme type. Win 2000 Server SP4, osv. Men jeg får ovennævnte fejl når jeg prøver at åbne en ASP side. Er ved at blive gråhåret, kan nogle hjælpe mig. Jeg bruger DNS-Less, og har lavet de ændringer i stien som jeg skal lave..
Avatar billede locturian Nybegynder
31. august 2004 - 15:49 #1
Det er en forbindelsesfejl til din database - Enten er den gal med ODBC driverne, eller også er din database skribebeskyttet eller andet skidt (hvis det er access)
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 16:20 #2
Det er fordi IUSER_Computernavn ikke har læse/skrive rettigheder i selve windows....
Højreklik på mappen med db og properties og vælg security og tilføj IUSER med læse og skrive rettigheder
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 16:24 #3
Prøv at skrive den tekst du får skrevet ud samme med fejl koden, samme koden dækker nemlig over flere fejl :)
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 16:40 #4
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1068 Thread 0xf10 DBC 0xb5e0d54 Jet'.

/Sites/Nyheder.asp, line 8
Det er den fulde fejlmeddelelse.
IUSR_minserver har skrive/læserettigheder til folderen. Så jeg tror ikke det kan være rettigheder. Har ligeledes opdateret MDAC på serveren..
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 16:44 #5
Så det connectoin strengen der er noget galt i.
Tjek at stien i connection strengen er rigtig samt database filnavnet er rigtgit.
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 16:47 #6
Min connection ser sådan ud:

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="false"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_Data_STRING
MM_Data_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\Data\www.mkl.dk\Database\data.mdb"
%>
Og her ligger min database: C:\Data\www.mkl.dk\Database\data.mdb
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 16:59 #7
Så prøv en anden driver:

MM_Data_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\Data\www.mkl.dk\Database\data.mdb"
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 17:02 #8
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x1068 Thread 0x10fc DBC 0xb5e0d54 Jet'.

/Sites/Nyheder.asp, line 8
Får denne meddelelse..
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 17:03 #9
og du helt sikker på ISUR har fået skrive rettighed?
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 17:06 #10
IUSR_KML01 har fuld kontrol, over mappen der hedder www.mkl.dk
Det har everyone iøvrigt også, så det er meget mystiskt...
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 17:10 #11
Har lige set noget. Jeg kører alm server, mens problembarner er en windows 2000 small business server, som er domaine Controller. Har det noget at skulle have sagt??
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 17:31 #12
det ved jeg ikke.
Bruger du en temp folder til temp filer? Access laver en temp fil når man åber databasen, normalt ligger den i samme folder som selve database filen.
Prøv at tage et kig på dette link:
http://www.attention-to-details.com/newslog/38n-temporary-volatile-jet-dsn-for-process.asp Det er godt nok beskrevet ud fra windows XP men det kan måske hjælpe.
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 17:54 #13
Har lavet en ny folder, og lavet datastringen om, men kik lige på www.mkl.dk, og klik på tilbud, så kommer der noget jeg aldrig har prøvet før...
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:08 #14
det der ligner at iuser ikke har rettigheder....så den prøver først om man så vil bruge en anden bruger......
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:09 #15
har i hvert fald selv siddet med en box magen til.....
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:10 #16
der skal være læse/skrive rettigheder til IUSER både i IIS og i Windows
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 18:20 #17
Hvordan sætter jeg rettigheder på IUSR i IIS??
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 18:24 #18
Nu er jeg tilbage til hvor jeg startede, pis. Hvad f..... gør jeg galt??
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 18:25 #19
er www.mkl.dk hostet hos din ven?
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 18:28 #20
yeps, hans egen server
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:35 #21
Du går ind i administrer IIS, og finder der hvor din site ligger inde under iis, om det er under default site eller den også der inde hedder www.mkl.dk der skal du finde mappen med db når du så kommer så langt at du kan se selve db ude i højre side højreklikker du på den og under fanebladet Filer skal du sætte den til at give rettigheder til både at læse og skrive og under fanebladet Filsikkerhed klikker du på rediger under annonym adgang der skal du giver annonym adgang til IUSER og sætte IIS til at styre pass........

Så er IIS sat rigtigt hvad det angår rettigheder, og så skal du self chekke det samme som tidligere under windows rettigheder.....
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 18:43 #22
det har jeg gjort, men uden held...
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:47 #23
skummelt.......
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 18:49 #24
Prøv at lave en test side og læg dette script ind på den side. Lig test filen i samme folder som tilbud.asp filen ligger:

Set fso=server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fso.FileExists("c:\Data\www.mkl.dk\Database\data.mdb") then
  Response.Write "Filen findes"
else
  Response.Write "Filen findes ikke"
end if

Så kan vi da få afgjort om det er stien eller rettigheder den er galt med.
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 18:52 #25
kewl metode eagle den gemmer jeg lige :)
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 19:19 #26
eagleeye skriv lige en mail til mig: mmf@lmf.dk
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 19:22 #27
flyttede databasen ud i roden, og nu virker det???
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 19:24 #28
eagleeye, hvordan giver jeg dig mine point??
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. august 2004 - 19:27 #29
Så skal jeg lave et svar :)
Avatar billede mmf Nybegynder
31. august 2004 - 19:32 #30
1000 tak for kampen, man må sige i er ihærdige på denne site!!!! ;)
Avatar billede tubber Juniormester
31. august 2004 - 21:19 #31
np og skulle det da være en anden gang :)