Avatar billede tz Nybegynder
31. august 2004 - 11:59 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

fejl i OsCommerce

Efte jeg har installeret, tilføjet og aktiveret dansk sprog i OsCommerce (webhotel: surftown.dk)får jeg denne fejlmeddelelse.

Hvad kan der være galt?

Hvordan fixer jeg det ?

tz
Avatar billede tz Nybegynder
31. august 2004 - 11:59 #1
Warning: main(includes/languages/danish.php): failed to open stream: No such file or directory in /hsphere/local/home/tzinck/new-lifestyle.dk/admin/includes/application_top.php on line 130

Fatal error: main(): Failed opening required 'includes/languages/danish.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /hsphere/local/home/tzinck/new-lifestyle.dk/admin/includes/application_top.php on line 130
Avatar billede big_ossi Nybegynder
31. august 2004 - 12:50 #2
Hey.
Er du sikker på at filen i includes/languages/ hedder danish.php og ikke dansk.php ?
har haft samme problem da jeg rodet rundt med min shop.
Avatar billede fxj Juniormester
31. august 2004 - 13:21 #3
Hej TZ

Se eventuelt mit svar her
http://www.eksperten.dk/spm/533734
Avatar billede tz Nybegynder
31. august 2004 - 14:08 #4
->big_ossi
filen hedder danish.php

gør det noget at jeg kaldte sproget Dansk da jeg oprettede det - det var hvad der stod i vejledningen:

----

Dette er sprog filerne til 2.2 MS2 CVS

Filerne skal blot kopieres til mapperne for henholdsvis din butik og admin.

Eller du kan lave mappen "danish" under

/catalog/includes/languages/

og placere filen "danish.php" i

/catalog/includes/languages/

Resten af filerne skal i mappen "danish" som du lavede.

Derefter er det blot at gå til den online /admin og tilføje dansk sprog:
1) Vælg Languages/Sprog
2) Klik på "New Language"/"Nyt sprog"
3) Udfyld med følgende:

Name: Dansk
Code: da
Image: icon.gif
Directory: danish
Sortorder: 1

4) Klik af i "Set as default" hvis du ønsker at Dansk skal være standard sprog i butikken.
5) Klik på knappen "insert"/"indsæt"
Avatar billede tz Nybegynder
31. august 2004 - 14:11 #5
-fxj
mappenavnene er ok - de hedder "danish"
Avatar billede big_ossi Nybegynder
31. august 2004 - 14:17 #6
-tz
hedder index filen i danish mappen index.php?
Avatar billede tz Nybegynder
31. august 2004 - 17:24 #7
- big_ossi
ja, den hedder index.php
Avatar billede tz Nybegynder
01. september 2004 - 08:31 #8
- flere gode ideer ???
- lidt flere point på højkant kan måske hjælpe :-)
Avatar billede big_ossi Nybegynder
05. september 2004 - 19:39 #9
Det kan også skyldes at der er forskel på store og små bogstaver eller at du har hentet en sprogpakke til en anden version af Oscommerce shop
Avatar billede big_ossi Nybegynder
05. september 2004 - 19:40 #10
du kan hente danske sprogpakker på www.openforum.dk og der kan du også finde moduler til shoppen.
Avatar billede tz Nybegynder
07. september 2004 - 22:28 #11
Tak for forsøget - jeg fik hjælp fra www.openforum.dk De er eksperter i OsCommerce