Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:36 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør man??

Jeg har altid lave kedelige sider i html i bl.a dreamweaver - det bliver altid sådan noget med at venstre freame til menuen og ja så kender i sikker hvordan der kommer til at se ud.. :P

Men hvordan laver man et design som fx dette http://www.faq.frac.dk/ er det lavet i et program eller er den ren kode? kan man lave noget der ligner i et program? HVORDAN?? Kom gerne med nogle danske tutorials - og hvis kan engelsk også gå an..

VH Steffen
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:39 #1
Ved ikke helt hvad du mener!! Er det top-billedet du snakker om? eller er det selve siden!?

billedet er sikkert lavet i photoshop, og det andet er jo ganske alm html kodning tabeller osv...
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:41 #2
Det er selve designet jeg mener.. HVordan når du skriver ganske almidelig html koding tabeller - bliver du nød til at uddybe det.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2004 - 11:46 #3
vis > kilde?
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:47 #4
Du ved med <table> osv...
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:48 #5
Ja skulle lige at skrive det samme som el_barto...
Gå ind på siden.. Gå op under Vis og derefter Kilde så kan du se hvordan den er lavet!!
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:49 #6
Så - man kan godt lave sådan en side i fx dreamweaver?
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:52 #7
Ja... det kan du godt...
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:52 #8
Nu er det heller ikke fordi jeg vil vide hvor DEN side er lavet - men hvordan man laver sådan et design gennerelt jeg er SÅ træt af kedelige freame sites.
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:52 #9
Det er rimelig nemt!!
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:55 #10
Hehe ja det kan du sagtes sige sige :) Når jeg laver sådan en menu som han har lavet i tabeller og likker links i. Ja når man så kliker på linket bliver menue der ikke - altså selve den side man linket til popper op, det kunne jeg ungå med freames - men hvordan gør man det i tabeller?
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 11:57 #11
fjerner target i <a>
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 11:59 #12
Hmm du for det til at lyde SÅ nemt :) Du kender ikke et link til en dansk med tutorials om netop dette emne?
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 12:01 #13
Hmmm... nej ikke rigtig!! Men kom med en side/kode/link eller noget.. så kan jeg måske hjælpe dig!??!
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 12:04 #14
Jammen lad os da bare taget eksemplet http://www.faq.frac.dk/ Hvad skal jeg gøre sådan punkt for punkt i dreamweaver for at få noget der bare ligner det design?
Avatar billede jansen82 Nybegynder
31. august 2004 - 12:07 #15
Hmmm... oki det kan jeg så ikke lige hjælpe dig med!!

Kender ikke så meget til dreamweaver... men med koden kan jeg hjælpe dig!!
Avatar billede s_f Nybegynder
31. august 2004 - 12:09 #16
Ok ok :) så skal vi jo over i det helt svære kun med ren kode? - Men okay prøv at give mig noget kode som ligner til det site jeg henviser til..
Avatar billede b_ball Nybegynder
31. august 2004 - 15:40 #17
Du kan adde mig på msn kontakt@n-design.dk
ps. det er min side www.faq.frac.dk ;-)
Avatar billede rippie Nybegynder
05. september 2004 - 11:01 #18
Hehe nu skal det jo lige siges at faq.frac.dk er fra det MAMBO CMS system *sss*

Men ellers ikke svært at lave et fedt design, du skal bare have lidt kreativitet og kunne finde ud af html kodning. man smider jo heller ikke en total grøn mand ind og laver biler... man bliver nødt til at kunne forstå hvad det er der sker inde i bag ved..

Evt istedet for frames så kan du når du når så langt begynde at kigge på PHP. PHP er et serverside script sprog ligesom ASP. forskellen er bare at php er udviklet for linux maskiner (findes dog også til windows) og asp er et sprog fra microsoft...
Avatar billede s_f Nybegynder
05. september 2004 - 11:17 #19
OK - Så endte vi hvor jeg pleger når jeg skriver sådan et spørgsmål *GG* jeg har læst Hæfer om PHP har læst artikler på webcafe, men altså det er må jeg nok indrømme det bliver for svært til mig, jeg må hellere lukke tråden nu. Hvis nogen ønsker point læg et svar.

/Steffen
Avatar billede s_f Nybegynder
18. september 2004 - 10:15 #20
lukker