Avatar billede t_durden Nybegynder
31. august 2004 - 01:15 Der er 3 kommentarer

Køb af Videokamera samt redigeringssoftware

Hej

Da jeg er kommet til penge, har jeg overvejet at opfylde en gammel drøm af min, nemlig at lave en kort- / amatørfilm. Men for at kunne gøre dette, kræver det at jeg får det rette udstyr. Og så kommer mine spørgsmål til jer:

1. Hvilket kamera (af forholdsvis normal standard) er det mest optimale at købe. Her tænker jeg på muligheder af overførsel af film til videre redigering på pc, samt billedkvalitet (dette skal jo helst være digital) og lydkvalitet (dvs. så lidt støj så mulig). Kan det købes i en prisklasse, der hedder 3000-4000 max?

2. Hvilket software er det bedste for pengene, og det bedste at bruge til formålet?

3. Ang. lyden er det så nødvændigt med ekstra mikrofoner?

På forhånd tak
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
31. august 2004 - 06:47 #1
1. Jeg vil mene du skal købe et DV kamera (digital) og det skal helst både have in/out da du så får mulighed for at føre dine optagelser tilbage fra computeren til kameraet. Hvis du har en brænder er der selvfølgelig også mulighed for at ligge filmen på cd/dvd - skiver.

2. Efter min mening, så er det bedste videoredigeringsprogram til nybegynder, samt øvede, Studio 9 fra Pinnacle. I dette program kan du ligge tekster, lyd,overgangseffekter, samt meget mere på dine film.

3. En ekstra mikrofon kan fjerne støjen fra kameraet og fra dig selv og du har mulighed for at sætte en vindhætte på, så du fjerner det meste vindstøj. Jeg mener dog at den indbyggede mikrofon er udmærket til de fleste "almindelige" optagelser.

Håber du kan bruge ovenstående svar!
Avatar billede t_durden Nybegynder
31. august 2004 - 23:09 #2
Okay...

Hvad vil ca. sige at de forskellige priser er på?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:30 #3
1. 5000 kr.
2. 1000 kr.
3. 500 kr.