Avatar billede dingo2 Nybegynder
29. august 2004 - 01:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

image mindre når det uploader

Hvordan kan jeg få image til at automatisk fylde mindre når jeg uploader det. går ud fra at det ikke er noget DW kan gøre selv eller ?

feks. 400kb til 35kb efter upload
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 01:52 #1
kan man ikke. Du skal bruge et billedbehandlingsprogram eller et stykke cgi-kode hvis du  forminske et billede , enten i kvalitet eller i størrelse.

Men du kan jo starte med at bruge .jpg det fylder ikke nær så meget.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
29. august 2004 - 02:28 #2
har bare læst at man kan bruge en extention "ved ikke hvilken" men at det kræver at man har et eller andet installeret på serveren.

så var det jeg ville vide hvad der var..

Problemmet er at nogle dem der skal uploade ikke ved hvordan de bruger et billedbehandlingsprogram, og jeg så slap for at gøre det for dem hver gang.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
29. august 2004 - 09:07 #3
Nu ved jeg ikke om du tænker på at denne "billedbehandling" skal ske idet du uploader din hjemmeside via ftp eller om du har lavet et upload-modul på din hjemmeside... uanset hvad, så skal du som du selv er inde på have et komponent på serveren og som kan klare dette enten idet billedet uploadet eller idet billedet vises.

Har du adgang til ASP vil komponenten ASPimage - http://www.serverobjects.com/products.htm - være rigtig godt. Med det kan du bearbejde billeder idet de uploades via en form eller idet de vises på siden.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. august 2004 - 12:55 #4
Avatar billede morteeart Nybegynder
29. august 2004 - 17:39 #6
og hvis ud har php, så kig på GBLIB http://se.php.net/image
Avatar billede dingo2 Nybegynder
29. august 2004 - 20:29 #7
fandt et par stykker at lege med og det ser ud til at virke, dog kan jeg ikke få den til at uploade alle mine jpg filer, trods at nogle af dem fylder mindre, men det virker, og det lever jeg fint med.

Takker for jeres indlæg. Der er lidt at kigge på af links, dem vil jeg da også benytte mig af senere.

Ps. er der nogle af jer der ved hvordan man laver de der reklamer der lige kommer ned og op igen, mener at Jubii.dk har på deres hovedeside.?

Og igen dem der køre her på siden, hvor man kan lukke og fjerne med et klik på krydset.?

Ved ikke rigtig hvor jeg skulle stille dette ?, da jeg ikke ved hvad de er lavet med.
Jeg læste på nettet et sted at der fandtes en extiension til dette, men ander ikke hvad den/de hedder, så lidt svært at søge på google efter det.

Håber i har et svar på falderæbet.

På forhånd mange tak.
Dingo2
Avatar billede bojohansen Nybegynder
29. august 2004 - 20:48 #8
Avatar billede dingo2 Nybegynder
29. august 2004 - 22:35 #9
kanon´t takker