Avatar billede nesdam Nybegynder
28. august 2004 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

irriterende bip eller beep lyde

Min PC er begyndt at give nogle høje beep/bip lyde fra sig.
De kommer oftest når der er "bevægelse" på skærmen, f. eks når jeg scroller ned over en side. De kommer dog også bare jeg bevæger muser eller taster et sted på skærmen. Sommetider er der kun 1 høj bip lyd og sommetider kommer der to hurtigt efter hinanden. Der er dog ikke rigtig noget system i måden de kommer på. Jeg har en mistanke til en bundkort eller CPU men hvordan finder jeg nøjagtig ud af problemet.
Jeg har afprøvet mine RAM ved skiftevis at fjerne et af dem (Kører med 2 stk 512MB)
Har prøvet andet grafikkort.
Har opgraderet BIOS
Har opgraderet driver til grafikkort.
Mit bundkort er et ASUS P4B533.

PC starter og virker ellers normalt og stabilt men hvad er det for en fejlmelding den prøver at give mig!!??

Hvad kan der være galt!! (Kan ikke låne en anden CPU til afprøvning)
Avatar billede zenorph Nybegynder
28. august 2004 - 22:09 #1
Mit allerbedste bud vil være, at der var en eller anden tast, som er aktiveret hele tiden på din computer, men omvendt, så ville den så også bippe og hyle op under opstarten - og det er vel næppe tilfældet!?
Ellers har jeg ikke lige nogen idé... Måske kan en geninstallation fjerne problemet - selvfølgelig er dette nok en sidste udvej at prøve.

Med hensyn til temperaturen - dette kan det muligvis også være - dog tror jeg ikke det. Men naturligvis værd at undersøge. Smid lidt info når dette er undersøgt, og vi arbejder videre derfra.
Avatar billede nesdam Nybegynder
28. august 2004 - 22:30 #2
Der er faktisk en masse bip lyde i opstarten i øjeblikket. Det har der dog ikke været hele tiden i de ca. 14 dage jeg har haft problemet.
Kender du et program til "måling" af temp.?? Jeg skal nok lade dig vide hvad der sker fremover i sagen!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. august 2004 - 22:46 #3
Avatar billede nesdam Nybegynder
28. august 2004 - 23:47 #4
til majsmarken
Tak for din kommentar.
Jeg havde været omkring disse sider, da jeg har søgt på andre spørgsmål ang. biplyde her hos EXPERTEN.
Som sagt kommer biplydene med meget ujævne mellemrum. Sommetider kun et bip , sommetider i "byger". Der er ikke rigtig noget der matcher min søgning på de sider du anviser. Det er en AWARD BIOS jeg kører med. Jeg har den seneste opdatering.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. august 2004 - 23:50 #5
Det var også mere generelt - hvis andre skulle komme på i denne tråd...
Avatar billede nesdam Nybegynder
16. september 2004 - 17:25 #6
Problemet er løst! Lydene er hvert fald væk!!
Jeg skilte endnu engang PC´en. Kablet fra bundkort til de to harddiske var temmelig sammenfiltret. Det blev glattet fuldstændig ud og monteret meget omhyggeligt igen. Vupti. Ingen lyde.
Ved ikke om det var kablet eller stikkene der var skyld i miseren men PC´en er i hvert fald OK igen. Tak for deltagelsen og kommentaren fra jer. Er det i orden selv at tage pointene, da jeg ikke kan give dem til jer, da I "kun" har kommenterert spørgsmålet!!