Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 13:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søg fra flere tabeler

Når jeg søger på flere tabeller med samme colums navne siger den:

The specified field 'IdNr' could refer to more than one table listed in the FROM clause of your SQL statement.

kan Colums navne ikke hedde det samme eller skal SQL statement skrives helt anderledes?

Har prøvet at kigge i hjælpen i DW, men har ikke kunne finde noget resultat på dette.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 13:33 #1
Jo den kan du ved at gøre :

SELECT Table1.IdNr, Table2.IdNr
INNER JOIN bla. bla.
WHERE bla. bla.

Bruger du denne metode i DW, og hiver det ind på siden, så viser DW ikke den normale Tekst på siden, men bare et [ASP] tegn.

Hvis du bruger [AS] så viser DW det som normalt på siden :

SELECT Table1.IdNr AS T1_IdNr, Table2.IdNr AS T2_IdNr
INNER JOIN bla. bla.
WHERE bla. bla.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 13:38 #2
Det skal selvfølgelig være
Select Bla. Bla. AS Bla., Bla. Bla. AS Bla.
FROM Table_Bla INNER JOIN Table2_bla. bla.
WHere bla. bla.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 13:49 #3
Den skal jeg vist lige have en gang til.
Her er hvad jeg har nu.

SELECT *
FROM Vogne, Andet
WHERE IdNr = 'MMColParam'

Ps. har du eventuelt et godt link til SQL statements, så jeg kan lære lidt mere om det, jeg bruger pt ASP og Access
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 14:09 #4
Hvis [Vogne] og [Andet] er Tabels, så kan du ikke gøre sådant.
Alle Data vil blive blandet sammen i noget uforståeligt bladder.

Hvis du skal selecte fra flere tables, skal de have en eller anden relation til hinanden.

For at få alle records fra hver tabel må du lave et Rs for hvert Table.

http://www.dmxzone.com/myZone.asp?userid=153973

Han har skrevet lidt om Database Normalisering
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 14:13 #5
Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 14:16 #6
takker