Avatar billede -hyber- Nybegynder
27. august 2004 - 22:53 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

14 dages returret!?

For 9 dage siden købte jeg en router, den har jeg brugt i 2 dage nu!

Nu har mine forældre så fundet på at vi skal have "Struer Net" = At jeg skal af med min router igen! (Da der er Router med til denne forbindelse)

Dækker min returret? Altså vil jeg kunne tilbagesende min vare og få pengene igen?
Avatar billede duckie2 Nybegynder
27. august 2004 - 23:30 #1
ikke så meget fnidder fnadder .... JA det gør den. Uanset hvor den er købt i DK er der ALTID 14 dage
Avatar billede -hyber- Nybegynder
27. august 2004 - 23:37 #2
Også selvom jeg har åbnet den? Der var jo sådan noget "Plastikfolie omkring" som self. ikke er der mere!
Avatar billede fxj Juniormester
27. august 2004 - 23:58 #3
Man har 14 dages returret på varer købt over internettet. Har du købt den i en fysik butik og der ikke er mangler ved den, kan den kun returneres eller ombyttes, hvis butikken vil eller det er aftalt da du købte varen
Se evt
http://www.forbrug.dk/klage/3/kobet-af-varen/returret-og-ombytningsret/

Det kommer altså an på butikkens velvillighed eller politik på dette område
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. august 2004 - 00:03 #4
Den er købt ved CompuMail
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. august 2004 - 00:18 #5
fxj - Jamen? det Plastik"Folie" der var om pakken, er det ikke en "mangel" ?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. august 2004 - 00:23 #6
= at jeg godt kan sende den ind? Også selv om folien er taget af?
Avatar billede retep Nybegynder
28. august 2004 - 01:03 #7
Jeg ved ikke hvad en jurist vil sige, men det ser ikke ud til at de vil tage den tilbage med brudt emballage :-/

http://www.compumail.dk/salgs-lev-betingelser.php#Fortrydelsesret

(Hvilket vel egentligt er forståeligt nok, da de jo ikke kan sælge den igen)

Held og lykke!
Avatar billede knudgert Nybegynder
28. august 2004 - 01:15 #8
>retep
Det gælder kun ved software (samt film og cd'er) at emballagen ikke må være brudt.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. august 2004 - 09:14 #9
Konklution = ?!
Avatar billede retep Nybegynder
28. august 2004 - 09:25 #10
Der er ikke rigtig nogen konklusion, du bliver nok nødt til at ringe til dem på mandag ;)
Avatar billede fxj Juniormester
28. august 2004 - 14:42 #11
Jeg er ikke enig. De 14 dage ved nethandel er lavet for at man, som forbruger har en rimelig frist til at undersøge sit køb. Må varen ikke pakkes ud, kan man ikke undersøge hvad man har købt.:
Understøttes af:
http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/net-tjek-for-erhvervsdrivende/fortrydelsesret/ulovlige-vilkar/2/
(bemærk at siden er i afsnittet "ulovlige vilkår!!"
Mange butikker forlanger at man udfylder en RMA før returnering. Dette er heller ikke lovligt ifgl. samme side.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. august 2004 - 22:56 #12
Ringer til Compumail på mandag! Folk læg svar :]
Avatar billede 123design Nybegynder
29. august 2004 - 17:41 #13
Svar :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
29. august 2004 - 18:01 #14
øøh 123design?
Avatar billede retep Nybegynder
29. august 2004 - 18:06 #15
svar :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
30. august 2004 - 09:30 #16
De tog routeren tilbage! Nice nok!
Avatar billede retep Nybegynder
30. august 2004 - 09:47 #17
Fedt! ;)))
Avatar billede duckie2 Nybegynder
30. august 2004 - 14:27 #18
som jeg sagde. Ikke så meget fnidder fnadder JA