Avatar billede intel4004 Novice
27. august 2004 - 21:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit site er online - jeg har brug for lidt feedback

Endelig er mit site kommet online og endda i sådan en form at jeg tør poste dette på eksperten.dk. :)

Tag er kig på mit nye personlige site: http://www.6d.dk

Sitet er endnu ret så tomt for indhold - roder stadig med noget internt kode. Jeg ville blot høre hvad folk synes om sitet rent design-mæssigt. Sitet er lavet til IE besøgende men jeg har fundet at det også fungerer 99% i den nyeste Opera (den er ikke centreret i Opera som den er i IE6).

1. Er det grimt eller pænt?
2. Hvordan er brugervenligheden?
3. Hvad synes du om sitets struktur?

Mvh Intel4004
Avatar billede fbisen Nybegynder
27. august 2004 - 21:42 #1
Jeg synes det er meget lyst. Man bliver ligesom blændet lidt af at se på det.
Så ser jeg en anden difference mellem IE og Netscape udover den ikke er centreret.
Men i menuen, hvis du kører pilen henover, så i IE er den blå, den man holder musen over, men det er den ikke i Netscape. Kun den side man nuværende er på, er blå. Det samme gælder den sorte lodrette linje ude til højre af menuen.

Jeg kan gode lide at man kan gå tilbageaf, oppe i din "adressebar" ting. Meget smart.
Ellers synes jeg du skal validere siden, selvom man ikke kan. Valideringen får en 302 fejl... Underligt.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.6d.dk%2Findex.php
Avatar billede intel4004 Novice
27. august 2004 - 21:51 #2
I øjeblikket nester jeg <style> elementer og det er ikke lovlig i XHTML 1.0 STRICT som er mit mål. Aner ikke hvorfor jeg får en 302 hos w3...

Intel4004
Avatar billede intel4004 Novice
27. august 2004 - 22:43 #3
Hey jeg vil da godt have lidt mere feedback fra flere folk :) Det skulle helst strømme ind med gode kritiske vurderinger...

Mvh Intel4004
Avatar billede tumben Novice
27. august 2004 - 22:56 #4
jeg tilslutter mig "Jeg synes det er meget lyst. Man bliver ligesom blændet lidt af at se på det" men ellers er det meget overskueligt og ikke for meget.
Avatar billede wanze Nybegynder
28. august 2004 - 00:13 #5
Alt for lyst, men ellers fint.
Avatar billede c-holst Novice
28. august 2004 - 07:22 #6
lyst, men det er jo din stil, gør du den mere pink må vi synge "i'm af barbiegirl" *G* Det er  jo også med til at give siden lidt karakter/afvigelse i forhold til andre sider.

Jeg synes det er synd, at dine menuer ikke følger dig fra underside til underside, sådan at du altid har adgang til det centrale menusystem for siden, uanset hvor du befinder dig. Det er noget der letter på navigasionen

Dine linier og inddelinger kunne godt markeres lidt tydeligere, så siden bliver lidt mere "skarp" at se på.

luk siden af i bunden, fx med et banner

ellers pænt opsat, ingen designfejl der falder mig i øjnene

carsten
Avatar billede intel4004 Novice
28. august 2004 - 09:40 #7
Til alle>

Jeg kan godt give jer ret i at siden er meget lyst. Men jeg må indrømme at jeg ikke bryder mig om mørke farver på hjemmesider. Nogle gange kan de godt tilgives men det er sjældent. Det skal siges at jeg ikke ved noget om farver eller design - det er blot min egen fornemmelse for smag der dominerer.

Men siden er ikke færdig rent designmæssigt, jeg har tænkt at løsne op for siden ved at lave lidt luft mellem top og bund og evt. lave runde hjørner på siden... Nu må vi se.

Jeg var blot interesseret i at høre hvad i synes om navigations-modellen og specielt 2. lag af navigationen (underkategori-knapperne i toppen). Det er det som har taget mig tid og lave :).

Mvh Intel4004
Avatar billede tumben Novice
28. august 2004 - 09:57 #8
..ku man ikkke bare prøve at gør farverne f.eks 10 procent mørkere...(hvis der er noget der hedder det )
Avatar billede wanze Nybegynder
28. august 2004 - 18:59 #9
Siden skal hellere ikke være mørk, men bare knap så lys. Det er svært at læse noget af teksten fordi det er så lyst!
Avatar billede intel4004 Novice
29. august 2004 - 12:06 #10
wanze (og andre):

Hvad hvis jeg engang vælger at lave siden 10% mørkere - hvad så med kun at justere farven på tekst istedet for baggrunden?? Jeg har lavet meget grafik som har den farve det har - orker ikke at ændre dem igen.

Mange steder er det dog blot et CSS-attribut der skal justeres så måske gør jeg det engang.

Ellers kunne jeg også bare lave en banner i toppen med reklamer for solbriller :)

Mvh Intel4004
Avatar billede schipa Nybegynder
03. september 2004 - 00:10 #11
Ok side.
Men selv om du ikke kan lide mørke farver, bør du nok overveje, at indføre et par elementer der giver det lyse, især det grå, noget modspil. Det er kontraster, der mangler.

Nuancer af mørkeblå og eksempelvis ørange (og/eller grønt), vil IMHO peppe det visuelle en smule op.
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 21:52 #12
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten