Avatar billede dingo2 Nybegynder
27. august 2004 - 19:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

auto vælg fra dropdown menu

jeg har en update side hvor der bliver hentet de data der ligger i databasen, er det muligt at man i dropdown menu´er kan få den til at vise det som er er i databasen istedet for at vise den første eller sidste...??
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. august 2004 - 22:20 #1
Du kan bruge en løkke

Do While not rs.bof or rs.eof

response.write rs("det_som_skal_udskrives")

rs.movenext
loop

:-) karsten_larsen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
27. august 2004 - 23:22 #2
Jeg går ud fra at du mener en List/Menu

Indsæt en [List/Menu] ->
Marker den ->
I [Properties Inspectoren] klikker du på [Dynamic] ->
[Options From Recordset:] Vælg dit Recordset Navn ->
[Values:] Vælg hvad du nu vil have som Value(Det du gemmer i det aktuelle DB Feldt)
[Labels:] Vælg det som skal stå i List/Menuen
Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 10:21 #3
Ja det er en list/menu, og den skal vælge det der ligger i databasen som sidst valgt
Jeg tror jeg har lidt svært ved at forklare mig.

Prøver lige igen
I min Update side, er der bla. en list/menu hvor man kan vælge nogle ting der bliver hentet fra en database. Men jeg vil gerne have at den som første valg "da det er en Update side", vælger det som sidst blev valgt/intastet, og samtiget stadig kan vise den normale liste med valgmuligheder som jo bliver hentet fra databasen.

Håber det gik bedre denne gang.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 12:46 #4
Du laver et recordset som hiver alle de info ud som der skal være i List/Menu (RsList)
Du laver et recordset som hiver alle info ud om hver bruger (RsUser)
Marker List/Menuen ->
I [Properties Inspectoren] klikker du på [Dynamic] ->
[Options From Recordset:] Vælg dit Recordset Navn (RsList) ->
[Values:] Vælg hvad du nu vil have som Value(Evt. RsList.Id)
[Labels:] Vælg det som skal stå i List/Menuen (Evt. RsList.Txt)

[Select Value Equal to:] Tryk på [Lynet] Og vælg så RsUser og det feldt som nu holder den værdi som skal være selected
Du kan også lade den Selecte en variabel fra feks. querystringen, ved at skrive [<%= Request.Querystring("DinVar") %>]
Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 12:50 #5
Fandt ud af det selv, ved at lade den hente via <%= Request.QueryString("Mnr") %>
Men det var rent held ved at forsøge mig frem.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
28. august 2004 - 12:51 #6
Hov, Bojohansen.
Du havde allerede svaret på det samme, glemte at refreshe.
Points dine hvis du vil have dem.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
28. august 2004 - 12:55 #7
Point tildeling er noget du selv styre! ;-)