Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:33 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Start af program!

kan man gemme et program I winME et sted på computeren(en mappe) så den bliver kørt med det samme?
Avatar billede kapla Nybegynder
28. februar 2001 - 15:35 #1
Ja i start mappen
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:35 #2
Er der ikke en start-mappe, som in Win98?
Avatar billede kapla Nybegynder
28. februar 2001 - 15:35 #3
C:\\WINDOWS\\Menuen Start\\Programmer
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:35 #4
Skulle have været et lille svar
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:37 #5
I start mappen bliver programmet ikke kørt med det samme...der bliver programmet kørt når at man gensterter computern.
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:38 #6
Hvad mener du så med \"Med det samme\"?
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:42 #7
Jeg mener at hvis der er en der ligger en fil ind på min computer fordi jeg kom til at lave en fuld deling.
Kan han have lagt den ind i en mappe så programmet eksikveres uden at jeg opdagede noget..har næmlig en mistanke til at det er sket
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:43 #8
kan man have lavet en autostart eller hvad?
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:45 #9
Hvilket program er der tale om?
Avatar billede kapla Nybegynder
28. februar 2001 - 15:45 #10
Ja det kan du lig et link i programmer/start
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:48 #11
Der er tale om Netbus
Sagen er bare at jeg ikke har kørt den patch som der bliver brugt til at komme ind i mit system.
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:50 #12
Hvis du vil af med netbus, så scan da med en anti-virus scanner. Hent en der er gratis for private på http://antivirus.cai.com/
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:51 #13
Kapla0 skriv hele stien .. og den sti som du referere eksikveres førest når computeren genstertes
Avatar billede spikey Nybegynder
28. februar 2001 - 15:52 #14
fcs ja men man kan også bare gå ud i dos og skrive patch remove eller noget i den stil den er fjernet det er ikke det jeg vil vide
Avatar billede kapla Nybegynder
28. februar 2001 - 15:53 #15
fatter intet
Avatar billede fcs Novice
28. februar 2001 - 15:54 #16
Spikey>> Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener. Vil du have fjernet Netbus eller et program som er kommet ind via Netbus? Hvad er det for et patch du snakker om? Jeg er en kende forvirret lige nu ;-)
Avatar billede spikey Nybegynder
01. marts 2001 - 08:53 #17
nej tingen jeg gerne vil vider er  hvordan det har kunne lade sig gøre.. om de har kunne ligge patchen et sted på maskinen et sted så den windows autoeksikvere filen
Avatar billede fcs Novice
01. marts 2001 - 10:51 #18
Hvis du har installeret Netbus og de andre har kontakt (via netværk) til din maskine, så kan de gøre hvad de vil (næsten) med din maskine. Derfor kan de godt have lagt den patch et eller andet sted. Du kan prøve at lede i registreringsdatabasen. Klik på start, vælg kør. Skriv regedit og tryk OK. Når programmet er startet op vælger du Rediger i menuen og klikker på søg. Så indtaste du navnet på den patch du snakker op. Klik på søg og se om den finder noget. Hvis den finder noget, så skrive det her og så kigger vi på det.
Avatar billede spikey Nybegynder
01. marts 2001 - 13:33 #19
Fcs:Jeg kunne ikke finde noget inde i regedit da jeg har fjernet alt der har med netbus at gøre.
Det jeg er nysgerrrig efter er hvordan de har fået patchen aktiveret påmin computer.
Efter hvad jeg ved skal man køre patchen på computeren før at den aktivers.
Samme dag havde jeg en skjut deling med fuld adgang til mit C drev i en ½ time.
Jeg tror derfor at i løbet af den ½ time er der en der har lagt patchen ind i løbet af den ½ time.
Og så er spørgsmålet hvordan kan han have aktiveret den uden at jeg skulle kligge på patchen??
Avatar billede fcs Novice
01. marts 2001 - 15:38 #20
Det kan han gøre fordi han fuldstændigt kan fjernstyre din maskine. Han kan med andre ord installere ting og selv klikke på OK (hvis man skal det for at installere) fra sin egen maskine og så sker det på din maskine!
Avatar billede spikey Nybegynder
02. marts 2001 - 09:23 #21
Det passer jo ikke han kan førest fjernstyre den når patchen er kommet på computeren!!
Avatar billede fcs Novice
03. marts 2001 - 11:24 #22
OK, vi snakker fuldstændig forbi hinanden. Ked af at jeg ikke kan hjælpe
Avatar billede hobitten Nybegynder
05. marts 2001 - 22:25 #23
hvis du har haft en FTP server oppe, er der en instilling der gør at andre kan køre programmer på din comp hvis de er delt, så det er jo tænkligt at de kan havde den uploadet og så startet den fra en anden maskine!

jeg mener oxo at du kan starte programmer igennem standard microsoft netværk?

så tror du ikke bare det er det der er sket...!

der er oxo den muglighed at de kan havde lagt den i \"Start\" og så er den startet da du genstarte din comp...

ps, er det over i-net eller Lan
Avatar billede hobitten Nybegynder
05. marts 2001 - 22:26 #24
jeg har før brugt min ftp til at start programmer på min comp!
Avatar billede spikey Nybegynder
09. marts 2001 - 10:13 #25
og nej den blev ikke langt i start den metode er lidt for gammel
Avatar billede thundersnail Nybegynder
01. april 2003 - 13:08 #26
Nu er jeg jo godt nok et par år for sent på den, og jeg har aldrig brugt winME.
Men hvis det var en win98, ville jeg gætte på at det var i Autoexec.bat, der lå en linie der kørte en file der instalerede "netbus"(eller lignende) igen hver gang du rebootede.