Avatar billede jens_lynild Nybegynder
26. august 2004 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Resultater i forspørgsel

Hej,

Jeg har en tabel med investeringer der er registret med dato. jeg vil gerne have vist en summering af disse investeringer i en given periode og hvis der ikke er lavet nogen investeringer skal forespørgselen vise resultatet som 0 i stedet for slet ikke at vise noget er dette muligt?
Forespørgslen skal bruges til en rapport.
Avatar billede mugs Novice
26. august 2004 - 14:06 #1
Som udgangspunkt kan du bruge en guide i Access til at generere din rapport.
Du åbner db i database vinduet, markerer fanen Rapporter > Ny > Guiden rapport.

Access vil nu tilbyde dig forskellige opsummereinger og totaler. Når dette fungerer kan du indsætte kriterier i din forespørgsel:

>=[Dato] And <=[Dato]

som giver dig 2 inputbokse hvori du skal indtaste 2 datoer der fungerer som dit kriterie.

Hvis der ikke er investeringer i det indtastede tidsinterval, kan du benytte rapportens egenskab VedIngenData og indtaste en hændelsesprocedüre der fortæller hvad der skal ske, hvis rapporten ikke modtager data.
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
26. august 2004 - 14:24 #2
Okay, så kan jeg benytte kodegeneratoren til at definere hvad der skal stå i de forskellige data-felter. Tak for hjælpen
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
26. august 2004 - 14:37 #3
Jeg var desværre for hurtig til at lukke spørgsmålet... skal jeg oprettet et nyt eller vil du svare på et spørgsmål der er i forlængelse af dette?
Avatar billede mugs Novice
26. august 2004 - 14:41 #4
Hvad er dit problem?
Jeg skal til møde nu, men vil naturligvis svare her.
Avatar billede jens_lynild Nybegynder
26. august 2004 - 14:45 #5
Jeg kan ikke helt finde ud af at benytte mig af VedIngenData, det er en underrapport der ikke altid modtager data men hvis den ikke gør skal der i dens felter bare stå 0 og underrapporten skal vises
Avatar billede mugs Novice
27. august 2004 - 07:19 #6
Det vender jo spørgsmålet 180 grader. En sådan oplysning ville have været afgørende at have fra starten.

Jeg tror ikke du kan anvende hændelsen VedIngenData i dette tilfælde. Desuden tror jeg du vil få en fejl, hvis du prøver at tildele felterne værdien 0.

Jeg beklager ikke at have ret meget tid nu, men jeg tror du må kode dig ud af problemet.