Avatar billede kimcor Nybegynder
25. august 2004 - 18:38 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Ram til bærbar

Jeg har en dell inspiron 3800 med celeron 600 MHz processor.
128MB so dimm PC100 144-pin.
Da jeg prøvede at isætte en 256MB PC133 MHz 144-pin so dimm ramblok(både alene og sammen med en af mine gl. 64MB PC100 ram blokke) sagde windows at en fil var beskadiget el. manglede (system32\drivers\pci.sys)? (Mit OS er WINXP Pro), og at jeg ikke kunne starte op men burde rep. filen med min XP-CD. Hvilket ikke kan lade sig gører. Jeg ved godt at min dell kun kører 100MHz men jeg har i adskillige stationærer PC´er isat ram der kunne kører hurtigere end PC´en kunne, uden nogle problemer, udover at ram hastigheden bliver sat ned til mindste fællesnævner. Hvad er der galt??
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. august 2004 - 21:16 #1
Det er sikkert ikke ram der kan sidde i en dell.
Du kan ikke bare sætte det ram i du har lyst til, i hverken Dell, HP, Compaq, IBM,,, osv

Til din maskine er et af de eneste 3 parts produkt Kingston Ram
Du skal bruge partnumrene:

KTD-INSP7500/64 64MB Module ca 600
KTD-INSP7500/128 128MB Module ca 900
KTD-INSP7500/256 256MB Module ca 1500

Priserne er UDEN moms og det er std. listepris
Jeg kan godt slge dem til dig hvis du ikke kan finde andre
Send en mail til info@ncsc.dk
Avatar billede kimcor Nybegynder
25. august 2004 - 21:28 #2
De ram jeg har brugt er kingston ram KVR133X64sc3/256. Dette gjorde jeg efter at have talt med DELL Support samt 4 andre som kun beskæftigere sig med Bærbare PC´er.

Alle incl. dell var enig om at jeg IKKE nødvendigvis SKULLE købe de mega dyrer DELL ram.
Avatar billede kimcor Nybegynder
25. august 2004 - 21:31 #3
PS: glemte at sige at min BIOS ser at der er de nye ram men jeg får stadigvæk den oprindelig fejlmeddelse
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. august 2004 - 21:40 #4
well -- det er ikke den Kingston selv anbefaler - se selv på kingston.com
Avatar billede vistodk Nybegynder
25. august 2004 - 21:56 #5
Evt kan du starte med at gå ind på dell.dk og hente nyeste bios opdatering, og pdatere din PC.  Bagefter opdatere du den bærbares chipset

Du finder filerne under support
Avatar billede kimcor Nybegynder
25. august 2004 - 22:05 #6
Jeg har den seneste BIOS samt Chipset men det hjælper ikke.