Avatar billede marrix Juniormester
25. august 2004 - 08:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se filer og mapper, hjælp!

Hej eksperter

Jeg har i en mappe i FrontPage indsat nogle filer og undermapper. Men undermapperne er blevet "usynlige" - jeg kan ikke se dem - men de er der?!???? Hvis jeg f.eks. forsøger at oprette en ny mappe samme sted, som hedder det samme som en af de mapper jeg lige har pastet (og som jeg ikke kan se), får jeg at vide, at der allerede er en mappe med det navn det sted. Mystisk.

Fra internettet har jeg også adgang til indholdet af undermapperne, så det hele ligger der, og ligger det rigtige sted. Men når jeg kigger via FrontPage, er undermapper og tilhørende indhold ikke til at få øje på. Det er ret irriterende, da jeg ikke kan rette i et indhold, som jeg ikke kan se eller få adgang til via FrontPage.

Jeg har forsøgt frem og tilbage nogle gange. Og nogle få af de gange jeg har pastet undermapper m/indhold, har jeg kunne se dem.

Indholdet i undermapperne er en skøn blanding af vmw, html, js, og css.

Vis skjulte filer og mapper er slået til - så det er ikke her problemet ligger.

Har haft lukket både computer og FrontPage op til flere gange uden det løste problemet.

Har nogen af jer andre været ude for noget tilsvarende - og er der nogen løsningsforslag?

Allervenligst, marianne
Avatar billede mnt Nybegynder
25. august 2004 - 08:49 #1
Kan du se mapperne bare i windows? Hvis ikke kan det være fordi de er Skjult, og så gør du følgende:

1) Inde i en mappe gå du op i funktioner, vælg mappeinstillinger
2) Inde i mappeindstillinger er der et sted hvor du kan sætte "kryds" i at den skal "Vis skjulte filer og mapper".

Se om det virker...
Avatar billede marrix Juniormester
25. august 2004 - 08:55 #2
...som jeg skrev i det indledende: "Vis skjulte filer og mapper er slået til - så det er ikke her problemet ligger." ... ;)
Avatar billede buddy45 Juniormester
25. august 2004 - 09:59 #3
I frontpage:
Har du prøvet at stille dig på selve site-navnet (øverst) og opdatere?
Prøv evt. at vælge Funktioner - Indstillinger for websted - fanen Avanceret - flueben i Vis skjulte filer og mapper.
Avatar billede marrix Juniormester
25. august 2004 - 10:32 #4
...som jeg skrev i det indledende: "VIS SKJULTE filer og mapper ER slået til - så det er ikke her problemet ligger." ... ;)
Avatar billede marrix Juniormester
25. august 2004 - 10:32 #5
...prøver lige at opdatere....
Avatar billede marrix Juniormester
25. august 2004 - 10:34 #6
>>buddy45, hjalp ikke at opdatere. Øv.
Avatar billede marrix Juniormester
26. august 2004 - 08:19 #7
...øvbøv. Har I slet ikke været ude for noget af det samme? Jeg begriber det ikke - her til morgen kan jeg stadig hverken se filerne eller mapperne.

Forsøgte igår at paste indholdet på ny. Lige da det var pastet kunne jeg se både mapperne og filerne. Men da jeg havde været ude af mappen og havde opdateret, var det "væk" (usynligt!) igen. Meget mærkeligt. Mon det er en fejl i programmet? Kan slet ikke se, hvad jeg gør forkert.

(Tak for de foreløbige forslag - men altså det med skjulte filer og mapper løser desværre ikke problemet.... ;) - det er vist mere kompliceret end som så, desværre.)

Allervenligst, marianne
Avatar billede hcma Novice
26. august 2004 - 16:38 #8
kan det have noget at gøre med antal tegn i den fulde sti ?  (ved godt det lyder mærkeligt, da det skulle være et problem som skulle være løst i forrige århundrede)
Avatar billede marrix Juniormester
26. august 2004 - 17:42 #9
Næææææ. Nu har jeg fundet ud af, hvad problemet består i.

Projektet, som jeg har flyttet frem og tilbage, er et Producer-projekt (Microsoft Powerpoint/Producer). Producer har genereret en samling filer - heraf en "øvre" html-fil + en mappe m/undermapper (med en masse blandet indhold). Den øvre html-fil og mappen (som ligger i samme niveau) er på mystisk vis knyttet sammen - og det giver altså problemer for Frontpage når jeg copy-paster det ind i her. Mapperne m/indhold er der - men kan af uvisse grunde ikke ses.

Det er selve html-filen der giver problemer. Så jeg løste problemet ved at oprette en ny tom html-side med samme navn, som den der skulle indsættes. Åbnede den originale html-fil i notepad - kopierede indholdet - og indsatte det i det nye dokument. Herefter var der ingen problemer i at indsætte mappen m/undermapper samme sted som html-filen. Voila.... Nu virker det.

Giver points til mig selv ;)  ...men tusind tak til alle for forsøgene på at hjælpe mig med at løse mit mystiske problem.

Allervenligst, marianne
Avatar billede hcma Novice
26. august 2004 - 19:05 #10
FP er sådan indrettet, at det tit gør knuder når man benytter copy/paste for at få filer og mapper derind. For at FP kan holde styr på tingene og ikke blander dem sammen, skal man (iflg. manualen) importere  (åbn websted -> filer -> importer o.s.v.)
Avatar billede marrix Juniormester
26. august 2004 - 20:20 #11
...okay - det vidste jeg ikke. Tak for oplysningen. Det er rimelig tit jeg skal hente materiale ind i FP - så jeg bruger nok importer fremover, hvis det kan redde mig fra problemer a la dem jeg lige har bøvlet med. Tak :)