Avatar billede delakuer Nybegynder
24. august 2004 - 23:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Banner på sitet

Jeg har sitet www.slikord.dk sammen med 2 andre.
Vi er stadig forholdsvis nye, og har et brugerantal på 124 pt.
Det stiger stadig langsomt, men støt.
Da vi ingen sponsorater har overhovedet pt. kan vi ikke love så mange præmier på sitet.
Derfor søger vi et "sponsorat".
Det indeholder et fast beløb hver måned i en bestemt periode, hvor tilgengæld sponsorerne får et fast banner nederst på siden.

Dertil spørger jeg herinde, om nogen muligvis kunne være interesseret, eller hvis ikke det hvor man muligvis kunne skaffe nogen til det?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. august 2004 - 01:05 #1
Hej,

Nu håber jeg ikke du tager det ilde op, for det er bestemt ikke personligt, men har du overvejet selv at lette r*ven og punge ud?

Der er sådan en underlig holdning til at man aldrig selv skal risikere omkostninger (omend minimale!) - men man skal i stedet ud og 'lokke nogen i fælden' eller 'tigge'.

Med et brugerantal på 124 - og langsomt stigende - hvor mange unikke besøgende har du så dagligt?
10?
20 på en god dag?

Man får nok ikke råd til DVD-afspillere eller VHS-film for den sags skyld, med et sponsorat baseret på de tal.

I er nødt til at lave noget benarbejde først, tilmeld sitet diverse chart-lignende portaler, indgå i nogle link- og/eller bannerbytte programmer og hiv evt. en 50'er ud af budgettet hver, om ugen, så I har råd til at sætte en kasse øl på højkant engang imellem.

(det er nok en bedre idé med noget lettere, for at spare på fragt - det er princippet der tæller)

- Hvis I har typiske konkurrencer, så husk endelig at tilmelde jer diverse konkurrenceportaler.
- Kontakt nogle webmastere personligt, på samme niveau som jer selv, med forholdsvis samme målgruppe og spørg om de vil indgå et 'partnerskab' med linkbytte osv.

Sørg for at optimere websitet til søgemaskiner, så godt som I nu kan. Undgå de værste faldgruber. (frames, flash/javascript-navigation, osv)

Der er mange der starter noget op, uden at pumpe ret mange penge i det, og får succes (skal forstås relativt) med det.
Men de har et godt koncept. Og de har vilje / evner / gåpåmod.

Jeg har ikke kigget på dit website, så jeg ved ikke om du har et godt koncept.
- Jeg ved slet ikke om jeg er i stand til at bedømme det.

Jeg kender dig ikke, så jeg ved ikke om du besidder ovenstående kvaliteter.
- Men det ved du garanteret selv. Du har da i hvert fald haft en idé til et website.

Gør en indsats der viser at du selv tror på det. Så er det nemmere at få andre til det samme.

Held og lykke med det.

Mvh. Jakob
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. august 2004 - 14:31 #2
Jeg har selv punget ud for alt indtil videre! Og det er altså ved at være mange penge! Vi har ca. 40 unikke besøgende pr. dag!

Spørg for du taler!

//dela
Avatar billede delakuer Nybegynder
25. august 2004 - 14:32 #3
en dvd afspiller? Hvis du bare så lidt som ser på linket slikord.dk slik!
Vores hovedpræmier er ALTID slik, så det er jo også begrænset hvor store sponsorater vi skal bruger...

//dela
Avatar billede ronni112 Nybegynder
25. august 2004 - 15:08 #4
Hmmm

I får altså ingen til at give jer noget uden at få igen!
Jeg har startet MANGE sider op. Over 10 stk...

Alle steder tjener jeg penge på nu. Og dette har jeg IKKE gjort ved at tro at tingene kommer af sig selv.
Jeg har selv investeret mange penge. Og har tjent pengene ind igen. Mindst 600% har jeg tjent ind alene på mit ene site.
Sammenlagt har jeg nok tjent omkring 11 gange mine investeringer.

Du skriver at du selv har lagt mange penge i. Hvor meget er mange penge? 100 kroner? 500 kroner?... Alt under 5000 er rent faktisk ikke en skid!
Man skal HAVE penge for at TJENE penge.

I starten måtte jeg bruge penge på præmier (like DVD afspiller, 10 kg slik, 20 DVD film OSV OSV).
Først efter 4 måneder begyndte jeg at få betalt mine præmier!

Lad mig lige så fast. Du har 40 unikke hits pr dag...
Regn ud hvor meget reklame jeg får!

For 30 kroner kan jeg få et link i et nyhedsbrev til 100.000 personer (cirka 500 besøgende).
For 30 kroner kan jeg også købe et pluslink på et partnersite... Det gir cirka 100 klik.
For 200 kroner kan jeg få banner på et partnersite med 600 unikke hits pr dag... Det gir over 40.000 visninger.
For 500 kroner kan jeg købe en billig DVD afspiller, lave en konkurrence og få over 3000 unikke besøg ved at benytte mig af gratis konkurrencesider.

Sæt det i forhold til 40 hits pr dag. Hvor mange penge tror du nogen vil give dig?

Næ du - Hvis du har brugt "mange penge" og endnu ikke har fået mere end 40 unikke hits pr dag, så er det ikke nettet du skal tjene penge på! Så er avisruten klokken 05.00 om morgen en bedre investering

Og det NYTTER IKKE at sidde og pive over at du "altså selv har punget ud for alt indtil videre"... Hvordan tror du det er? Tror du at ALLE store sider har fået tørret røven? Næææ du! Penge, penge og penge...

Det kræver penge eller en enormt god sans for koncepter/reklame at slippe for at buge penge...

Et HINT kan være at www.musicon.dk ALDRIG har brugt en eneste reklamekrone og at de præmier der er, er betalt af indtægterne! Dette er jo så bare mig der har været kanon til at slå til når der var gode aftaler i sigte.

Men overall - Så kræver det altså penge. Og intet under 5.000 hvis du virkelig vil slå igennem
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. august 2004 - 14:46 #5
Vi går heller ikk efter at tjene penge på det, vi går efter at få det til at løbe rundt, altså 10-20 kr pr præmie... ca en præmie hver 2½ dag. Vi betaler selv meget pt.
Vi tilbyder stadig banner.
Og vi søger ikk sponsor til at sponsorere ALLE penge...

//dela
Avatar billede ronni112 Nybegynder
26. august 2004 - 15:57 #6
Så du søger en der vil betale dig 20 kroner hver månede og så få et fast banner på?
Nu skal du høre, hvis det er sådan, så vil jeg give dig 500 kroner for 1 år, hvis du lover at få et pænere design
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. august 2004 - 19:44 #7
10-20 kr pr præmie, 1500 kr. for et år, hvis +/- lidt til, så 1500 kr pr. år for præmier er jo ikke ret meget hvis du tænker længere oppe i indlægget hvor der er én præmie til 500 kr.

Designet at da fint :) hehe

//dela
Avatar billede ronni112 Nybegynder
26. august 2004 - 20:42 #8
500 for et år er vist langt langt over hvad du egentlig fortjener?
For 500 kroner kan jeg få over 10.000 besøgende og omkring 1000 tilmeldinger til mit nyhedsbrev!

Jeg vil ikke engang handle med en som dig, der tror at alt kommer flyvende...

Som jeg siger, så kræver det altså penge - Også hvis du bare vil have en konkurrenceside der kører nogenlunde.

Held og lykke i fremtiden
Avatar billede delakuer Nybegynder
26. august 2004 - 22:12 #9
Jo tak, jeg har aldrig sagt jeg ikk ville tage imod dit tilbud, du skrev bare en fejl og jeg rettede den...
Som sagt ovenover et sted vil vi ikke ha sponsoreret det hele, vi vil selv betale noget...

Hmm hvordan får man de besøgende osv??

//Dela
Avatar billede ronni112 Nybegynder
28. august 2004 - 13:52 #10
Næ du! Jeg foretrækker seriøse partnere - Hvis du ikke ved hvordan man får besøgende, så er du da ik særlig attraktiv at samarbejde med
Avatar billede delakuer Nybegynder
22. november 2004 - 09:28 #11
damn
Avatar billede nisbeth Nybegynder
24. januar 2005 - 22:42 #12
ronni112 send mig lige en mail på bendict@email.dk jeg vil meget gerne høre mere om det du beskriver i dit svar

For 30 kroner kan jeg få et link i et nyhedsbrev til 100.000 personer (cirka 500 besøgende).
For 30 kroner kan jeg også købe et pluslink på et partnersite... Det gir cirka 100 klik.
For 200 kroner kan jeg få banner på et partnersite med 600 unikke hits pr dag... Det gir over 40.000 visninger.
For 500 kroner kan jeg købe en billig DVD afspiller, lave en konkurrence og få over 3000 unikke besøg ved at benytte mig af gratis konkurrencesider.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. januar 2005 - 22:45 #13
nisbeth >> Hvorfor vil du ikke høre om det her på siden? En eventuel uddybelse kunne da sagtens have almen interesse?
Avatar billede nisbeth Nybegynder
24. januar 2005 - 22:53 #14
klart ! fyr den af
Avatar billede ronni112 Nybegynder
24. januar 2005 - 23:06 #15
nisbeth >

Står der dum i panden på mig?
Jeg har udviklet et system der gir mig et mega afkast!
Hvorfor dele mit slid med andre?

Lad mig dog uddybe de mest logiske ting!

"For 30 kroner kan jeg få et link i et nyhedsbrev til 100.000 personer (cirka 500 besøgende)"
Tilmeld konkurrence til VindEnHund! Du får mail om at du kan bestille link i deres nyhedsbrev! 30 kroner! Betales via SMS

"For 30 kroner kan jeg også købe et pluslink på et partnersite... Det gir cirka 100 klik."
Jeg siger IKKE hvor JEG køber! Det ville være dumt!
Dog vil jeg nævne enkelte steder ser som muligheder
Humorfreak.dk er til at tale med af hvad jeg ved (omend jeg er uvenner med ham)
Jeg solgte også til de priser da jeg havde links!
IHimlen.dk er nok også til at rokke med
Generelt mange der godt vil give dig fed link, fremfor alm partnerlink, for 30 pr måned/pr 14. dage

"For 200 kroner kan jeg få banner på et partnersite med 600 unikke hits pr dag... Det gir over 40.000 visninger."
Den holder jeg for mig selv! Er nemlig så godt som eneste annoncør hos ham

"For 500 kroner kan jeg købe en billig DVD afspiller, lave en konkurrence og få over 3000 unikke besøg ved at benytte mig af gratis konkurrencesider."
Hvis du ikke kan finde en DVD afspiller til under 500, er du blind

Så nisbeth! Go for it :)

Men HUSK!
Se ikke på hvor meget reklame du kan få!
Se på hvor mange kroner du tjener når du har brugt 1 krone!
Avatar billede nisbeth Nybegynder
24. januar 2005 - 23:49 #16
Ronnie du skal lære at tale pænt til folk ellers er der ingen der gider høre på dig

hvis du har behov for at ytre dit ego så gør det i et andet forum - man kan jo ikke bruge den info du kommer med til noget konstruktivt !!!

SLUT
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. januar 2005 - 23:56 #17
nisbeth >> Undskyld mig, men kom du udelukkende herind, i et spørgsmål der ikke har været aktivt i 2 måneder, for at jorde ronni112?
Eller søgte du faktisk information om internetmarketing og var interesseret i hvad han havde at sige?
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
24. januar 2005 - 23:59 #18
nisbeth >> Jeg er enig med dig i din første udtalelse, der er lidt for meget power og arrogance over flere af kommentarerne, men jeg synes da ikke det påvirker det faktum at informationen sagtens kan være nyttig og det er gode råd der bliver skrevet?
Avatar billede ronni112 Nybegynder
25. januar 2005 - 00:05 #19
nisbeth

Min tone kan være "hård"... Tilgiv mig dette! Det er vel blot en arbejdsskade efter 2 år med marketing og musikbranche?

Hvorom alt er undskylder jeg, hvis du har mistolket mit svar til dig

Dog vil jeg tillade mig at være dybt uenig i at mit svar ikke var til nogen nytte!
Jeg synes selv det var fyldestgørende!
Du må forstå at jeg ikke kan gå i detaljer med hvordan jeg arbejder!
De evner jeg har inden for marketing og de idéer og de ting jeg finder frem til, vil jeg da helst have at der er meget få der kender til!

Jeg har ikke alene et stort ego! Jeg har også et stort kendskab til marketing!
Og det er jeg ikke bange for at vise!
Jeg vil også gerne dele ud af mine erfaringer! Men dog heller ikke gøre mig selv arbejdsløs ved at vise, i detaljer, hvordan jeg bruger mine annoncekroner

Uanset hvad! Håber du tager imod min undskyldning om mit sprogbrug der kan mistolkes og at du kan vende mine, efter din mening, dårlige svar, til noget godt
Avatar billede nisbeth Nybegynder
25. januar 2005 - 00:43 #20
Jeg kom faktisk herind fordi jeg søger information om internetmarketing og fordi ronnie kom frem med præcis det jeg søgte - nemlig hvor man kan opnå en massiv eksponering uden det koster spidsen af en jetjager. Jeg havde ingen intention om at jorde ronnie ! Jeg synes bare ikke hans svar var fyldestgørende det gik mere på at han har nogle gode aftaler som han ikke vil røbe og det kan jeg so ikke rigtig bruge til noget. Jeg kan sagtens forstå ronni ikke vil gå i detaljer og tager naturligvis imod hans undskyldning.

Når det så er sagt kunne jeg godt bruge noget hjælp. Jeg driver en seriøs internet butik der ligesom 1000 vis af andre forhandler hardware mm. Jeg er tilmeldt de tre sider som man nu skal være - men vil nu egentlig helst være foruden dem ! På min side har jeg masser af banner plads som jeg gerne enten vil bytte eller sælge. Jeg har ca 60 besøgende pr. dag hvor af 5 - 10 af dem ender med at købe noget. Mit firma har eksisteret siden 2003, men har kun beskæftiget sig med internethandet i 2 mdr.
Sagt kort "Jeg vil have flere besøgende - hvad gør jeg ? "
www.nordiskcomputersalg.dk - det giver da lige 2 besøg mere ;-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. januar 2005 - 00:46 #21
Hehe, jeg har allerede været derinde, så du får kun 1 besøg ud af dit indlæg :-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
25. januar 2005 - 01:49 #22
nisbeth >> Du er selvfølgelig klar over at det er en forfærdelig branche du bevæger dig ud i: Salg af hardware via Internet.

Ulemper:

Gennemsigtighed af prisniveau - Det tager måske 10 min. at gå fra Fona til Merlin for at undersøge prisforskelle, men det tager kun 10 sek. at klikke ind på det næste tilbud på Internettet.

Avance - Sidst jeg tjekkede var der ikke ret meget overskud at hente ved at sælge hardware, hvis man samtidigt vil holde sig konkurrencedygtig.

Udbud - Der er en overflod af konkurrenter der hæmningsløst forsøger at underbyde hinanden i et desperat forsøg på ikke at lide tab.

Fordele:

...

Med det sagt, vil jeg komme til sagen og forsøge mig med et konstruktivt bidrag til fremmelse af din situation.

Ting jeg ikke ville gøre:

Bannerbytte
Det er måske mere subjektivt end objektivt, men når jeg ser et webbureau med en gratis counter fra Chart.dk i hjørnet eller en e-shop med blinkende bannere, er mit første indtryk at her går det ikke godt siden de er nødt til det, ergo må der stå amatører bag produktet.
Brug endelig din ekstra plads på noget der ikke sender de besøgende væk, men i stedet giver dem lyst til at blive.

Ting jeg ville overveje at gøre:

Design
Du har en udmærket webshop der er overskuelig og brugervenlig. Men den ligner også alle de andre.
Jeg foreslår ikke at du skal fyre helt op med Flash-animationer og rumskibe, men overvej at gøre et forsøg på at udskille dig fra mængden.
Det vil hjælpe dine kunder til at huske din butik og hvis de så oven i købet har fået en ordentlig behandling samtidigt er der gode chancer for at de vender tilbage.
Du hedder *Nordisk* Computersalg, tag udgangspunkt i det, så folk også husker dit navn.

Domæne
NCS.dk er ejet af NCS Fugtteknik A/S der utvivlsomt har færre end 2,4 unikke daglige besøgende, da deres website sidst blev opdateret inden Bill Gates kom til penge. Pointen er, hvad i alverden skal de bruge det domæne til. De kan ligeså godt have www.ncs-fugtteknik-as-i-virum-danmark.dk - de har kun et website fordi det er dagens norm, så det er muligt de er villige til at sælge eller lege bytte-bytte-købmand.
De er vel også mennesker med behov for MP3-afspillere og hvad du ellers kan tilbyde :-)
NB: Hvis du selv har stået for udviklingen af dit eget website, kan du jo også gå den vej. Det burde ikke tage dig mere end en ½ times tid at flikke noget sammen, der får dem til at falde bagover.

Affiliateprogram
Tjah, ikke noget originalt her, men der er vel en årsag til at det er populært. Så længe du kun udbetaler procenter af dine salg, er du jo altid sikker på at dine reklamekroner giver pote.
Undersøg evt. mindre formidlere som http://www.partner-ads.com/dk/ der sikkert ikke snupper så stor en bid af kagen, eller skær leddet helt væk og opret funktionaliteten direkte på din side.

Konkurrencer og nyhedsbrev
Alle elsker konkurrencer. Sådan er det bare. Sådan har det været lige siden tidernes morgen og sådan bliver det nok ved med at være lang tid frem.
Du sælger også andre "gadgets" end bare nørdet hardware, og det ville være fint med objekter som MP3-afspillere eller noget andet i en mindre prisklasse til at lokke med.
Selvfølgelig nytter det intet at tilbyde muligheden for at vinde, hvis ikke du får noget retur, så du laver det til en betingelse for deltagelse i konkurrencen at man tilmelder sig et nyhedsbrev, hvor du har mulighed for at sende information om ugens tilbud m.m. Så længe man er tilmeldt nyhedsbrevet, deltager man også i lodtrækningen.
Du kan endda også lave et par spørgsmål omhandlende de produkter du sælger, så man er nødt til at klikke lidt rundt på siden og finde information.
Yderligere giver du selvfølgelig indtryk af at det kun er den første konkurrence i en lang række, så folk ikke framelder sig i sekundet vinderen er fundet.
Hvis du så følger nogle af ronni112's råd om hvor du gratis kan få eksponeret din konkurrence, som f.eks. på http://www.vindenhund.dk/ eller lignende, så kan du se frem til en strid strøm af hardware-liderlige gribbe og potentielle fremtidige kunder :-)

Jeg håber du kan bruge noget af det. Spørg endelig hvis der er noget du vil have uddybet.

Til opretter (delakuer) >> Beklager spam i dit spørgsmål.