Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
24. august 2004 - 17:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Størelser på celler og tabeller

Hejsa.

Hvordan kan jeg få celle 1 og 2 i til ALTID at være samme størelse?

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="33%"></td>
    <td width="34%"></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 17:30 #1
Du kunne jo sætte nogle faste pixel på isteder for? Erstat 33% med 33 fx...
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
24. august 2004 - 17:36 #2
Mener du sådan? for det virker ikke.

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="33"></td>
  </tr>
</table>

Alt efter hvor meget mit ASP output fylder, ændre celle størrelser sig, menigen er, at kun den sidste celle må kunne gi efter, altså ændre størrelse.
Avatar billede and_ Nybegynder
24. august 2004 - 17:39 #3
Denne tabel vil fylde hele siden...
De 2 første celler vil være 100px brede, hvorimod den sidste celle vil tilpasse sig til det resterende af de 100%

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100"></td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
24. august 2004 - 17:50 #4
Desværre, den gør nøjagtig det samme :-(
Avatar billede and_ Nybegynder
24. august 2004 - 17:54 #5
Nu sørger du vel for lidt indhold i dem....

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="100">fds</td>
    <td width="100">sdff</td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

det virker fin fin hos mig... har du mulighed for at smide en url???
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
24. august 2004 - 18:08 #6
Ja ok, det virker både og.
Så længe orderne korte eller adskilte, men meget lange ord, som "blablablablablablaaaaaaablblblblblaaa" flytter cellen sig, mener bare men skull kunne lave en 100% konstant - jeg tager måske fejl?
Avatar billede locturian Nybegynder
24. august 2004 - 18:14 #7
Det skal du programmere dig ud af, enten via javascript eller et serverside sprog som ASP eller PHP - Ellers vil cellen altid udvide sig efter et langt element - Et billed, eller en lang tekststreng
Avatar billede and_ Nybegynder
24. august 2004 - 18:17 #8
som locturian siger...
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
24. august 2004 - 18:23 #9
Hm, ok
Men jeg takker for hjælpen :-)