Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
24. august 2004 - 00:00 Der er 5 kommentarer

nye ændringer i dokumenter gemmes ikke efter opgradering?

Kære Alle.

Jeg har opgraderet min vens word fra en ældre version til office 2003. Men der er nu et problem, som jeg umiddelbart ikke forstår; håber der er nogen der kan give en forklaring og løsning:

Jeg modtog denne mail fra ham:
-------------------------------
Kære Ronni

Det omtalte problem er der stadig.

Jeg forsøgte, som du sagde, at kopiere et dokument over i et nyt, men det gør ingen forskel. Jeg kan gøre i dette tilfælde en oversigt klar til printning, og når jeg lukker og derefter åbner dokumentet, er mine ændringer forsvundet – og jeg kan begynde forfra.

På den måde kan jeg selvfølgelig ikke genbruge mine ret talrige oversigter (især musikhistoriske).

Problemet er nu ikke nyt for mig, blot har jeg ikke været plaget af det her i det nye årtusind. Hver gang der kom et nyt version af word, havde jeg problemer med mine dokumenter – og oversigter hvor tingene skal stå nøjagtigt er særlig udsatte. I nogle tilfælde måtte jeg lave dem igen.

Men som sagt, det er nogle år siden, jeg har været udsat for det – indtil nu. Ganske vist har jeg vist kopier af de fleste ting, jeg har skrevet, men det er rart, at de også befinder sig i brugbar form i computeren.

Måske blander jeg i min ukyndighed to forskellige problemer sammen, faktisk har jeg vist aldrig før oplevet, at mine tilpasninger ”viskes ud” igen, når jeg vender tilbage.

Jeg er ked af at besvære dig med dette, men det vil give mig stresslignende problemer i den tid, der kommer.

Per
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 00:09 #1
Det kunne måske skyldes at programmet mangler at blive registrere?
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
24. august 2004 - 19:16 #2
Der er jo anvendt gyldig/accepteret licens-kode til at installere office 2003 ??
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 19:33 #3
Jeg ved ikke hvordan det er i 2003, men i 2002, skal man aktivere produktet, det gøres i hjælp menuen i f.eks. outlook.
Avatar billede ahjac Nybegynder
24. august 2004 - 21:43 #4
Jeg har haft næsten samme problem, og er stangsikker på det intet har at
gøre med registrering, eller lign. Min Word-2000 fejler i hvert fald ikke noget i den henseende!  Du skal finde et sted hvor du kan markere ved spørgsmålet om normal-dot skal gemmes, og sletter så blot den gamle skabelon. Når du har haft en fil med en "god" skabelon skulle du så helst blive spurgt om normal-dot skal
gemmes, hvad du naturligvis svarer OK til.  Så nemt er det.
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
05. september 2004 - 18:53 #5
ahjac > undskyld, jeg har været noget tid om at vende tilbage. Jeg forstår ikke helt præcist. Ved du, hvad 'normal-dot' er? Jeg forstår, det har et eller andet at gøre med en skabelon? Jeg vil meget gerne prøve din løsning, men vil gerne forstå hvad og hvordan. Hvad er 'en fil med en "god" skabelon' ...?

Min ven mener at han efterhånden har fundet frem til at det drejer sig om dokumenter, der tidligere er oprettet på hans mac-computer. Men dokumenterne har tidligere været redigér-bare i hans tidligere version af word (...??) Giver det mening?