Avatar billede hena Nybegynder
23. august 2004 - 14:20 Der er 6 kommentarer

Backup af Notes Client R6

Hej jeg er ved at lave en funktion (batch job) til at tage backup af notes indstillinger og div personlige filer.
Client version er 6.5.
Notes er installert som "Multi user" på XP og 2000 maskiner.
De filer jeg tager backup af. (Fra C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Lotus\Notes\Data\):
Notes.ini
desktop6.ndk
bookmark.nsf
brugernavn.id
names.nsf
Disse filer bliver lagt tilbage i denne mappe, efter en Gendanelse af maskine.
Når man så åbner notes efter denne omgang.. Skulle den jo bare åbne enes forside.
Det virker ikke ??
Jeg har så prøvet at tage backup af hele data mappen, med samme resultat.
Er der noge der ved, hvordan dette kan løsses.
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. august 2004 - 14:27 #1
Jeg lurer lige med på sidelinien :-)
Avatar billede jogii Nybegynder
23. august 2004 - 15:13 #2
Prøv at beskrive "virker ikke".
Er der noget der virker? Hvad med en anden bruger (som ikke er blevet gendannet)?

Undersøg om der findes andre NOTES.INI på maskinen efter "gendannelse".
Er du sikker på at gendannelsen bringer maskinen tilbage til et stadie som svarer til tidspunktet af Backup?

Hvordan siker du at maskinen virker i første omgang (inden du tager backup)?

Jeg ved det er mange spørgsmål, men prøv at besvarer ALLE, da vi ellers ikke kan få et ordentligt billede af hvad der er galt.
Avatar billede hena Nybegynder
24. august 2004 - 08:03 #3
Det jeg har gjort er.:
Taget backup af en maskin (Notes)
Kopiert dem over på en ny maskin(Med et nyt image)
Så skulle det jo gerne være sådan at. Nå bruger åbner Notes så var den som vedkommen forlod den.
Det gør den ikke. Den tror det er en ny installation.
Hvis der er flere uddybninger, så gør jeg det gerne.
på forhånd tak
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2004 - 08:53 #4
Problemet er det "nye image" og placeringen af NOTES.INI. Søg efter denne fil. Det kan være at den findes flere gange på den pågældende maskine.

Når Notes startes op ved tryk på en ikon i Windows, så leder Notes normalt efter NOTES.INI på følgende placeringer:
* som angivet i Ikonets "Desiotnation", f.eks. C:\lotus\notes6\nlnotes.exe =H:\brugerdata\notes\notes.ini
* i programbiblioteket
* i ikonets "Start i"-bibliotek
* maskinenes søgestier, som angivet i PATH

Vedr. uddybninger, så må du gerne svare på de spørgsmål jeg skrev først, specielt det med "Hvordan sikrer du at maskinen virker i første omgang". De maskiner, som I har i brug lige nu, er de bygget op med samme image? Hvordan fik I dem til at virke?
Avatar billede hena Nybegynder
24. august 2004 - 09:43 #5
For at jeg synes at det "virker", ville jeg gerne at når man klikker på Notes første gang på den reetablerede PC, at den starter op uden at det virker som en 1ste gangs installation, dvs. at den ikke spørger om Navn, server og id-fil-placering, og at desktop, bookmarks og adressebog er genskabt fra backuppen.
Avatar billede jogii Nybegynder
24. august 2004 - 10:23 #6
Har du undersøgt alt det andet jeg skriver om? Du må undskylde at jeg skriver så mange punkter på en gang, men da dette ikke er real-time må jeg jo komme med flere informationer samtidig, ellers tager det alt for lang tid.
Alt andet lige er placeringen og forekomsterne af NOTES.INI det vigtigste i hele dette scenarie. Jeg ved at Multiuser opsætninger laver nogle "grimme" ting under opstart første gang. Man lav en komplet søgninger efter forekomster af NOTES.INI, både FØR og EFTER du starter Notes op første gang.
Juster herefter enten opstartikonet, eller placeringen/forekomnsterne af NOTES.INI efter punkterne i min anden kommentar. Husk at Notes udfører søgningen efter NOTES.INI i den angivne rækkefølge.

Hvordan fik I Notes til at virke først gang på disse maskiner? Ved at udføre den setup-process som su prøver at undgå nu? Havde I Notes i forvejen, inden I tog disse IMAGE-maskiner i brug?