Avatar billede quimby Nybegynder
23. august 2004 - 11:19 Der er 5 kommentarer

Database hjælp til ferieplan

Heysa.
har oprettet denne tråd i PHP forummet, men tænkte da det havde noget med db at gøre var det nok også en ide at gøre det her.

Er igang med at bygge en ferieplan side op men er gået lidt i stå.... Problemet lægger i at jeg skal skrive den info som er i de udfyldte inputs til min mysql database. siden hedder http://ferie.quimby.dk

Når informationerne er skrevet til database skal input feltet for den specifikke uge og dag skiftes ud med den tekst som er skrevet i db for den uge og dag.

PUHA... lang forklaring.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 11:31 #1
Jeg kan nu ikke finde dit spørgsmål i php kategorien (du må iøvrigt ikke have flere ens spørgsmål smtidig), men det du har brug for er vel en almindelig UPDATE.
Avatar billede quimby Nybegynder
23. august 2004 - 12:06 #2
Jeg undskylder min fejl informering, da jeg kopierede min tekst fra et andet fora hvor jeg havde postet den i de to kategorier... kan jeg få et større hint end bare UPDATE
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 12:14 #3
Det kommer jo an på hvordan din tabel ser ud, men fx:

UPDATE tabel SET tekst_felt='$ny_tekst' WHERE uge='$uge' AND dag='$dag'
Avatar billede detox Nybegynder
23. august 2004 - 12:18 #4
Hvilke felter har du i tabellen (navn/type)?
Avatar billede quimby Nybegynder
23. august 2004 - 12:39 #5
jeg er dårlig nok gået igang med min tabel... for var i tvivl om hvordan jeg skulle gribe den an...