Avatar billede erik_torben Nybegynder
28. februar 2001 - 00:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

foto i access

Jeg kører et medlemskartotek på ca 500 medlemmer. Til hvert medlem hører der et bundet og sammenkædet objekt (foto) i jpg som fylder ca. 40-50 Kb. Jeg har dog opdaget at når jeg ligger et foto ind vokser basen med ca. 3 Mb. Er der nogen der kender forklaringen på det? Mit problem er, at på et tidspunkt vil jeg ramme \"loftet\".
Avatar billede a-torsten Nybegynder
28. februar 2001 - 00:41 #1
Køre kartoteket som en hjemmeside (ASP) ..???

-Anders
Avatar billede erik_torben Nybegynder
28. februar 2001 - 00:55 #2
Nej det gør det ikke. Med hensyn til \"loftet\" har jeg læst i hjælj at basen ikke kan overstige ca 2 Gb.

Erik
28. februar 2001 - 08:26 #3
Jeg har tidligere oplevet problemet med at lægge billeder ind i Access hvorefter den vokser voldsomt.

Jeg fik det (næsten) løst ved at konvertere billederne til gif eller jpg i lav opløsning. Men hvis det ikke er godt nok kan du lægge alle billederne ved siden af databasen. Dvs, når du indsætter dem, markere du at filen kun er kædet til tabellen. Derved vokser databasen slet ikke. Men du skal selvfølgelig så afsætte pladsen til billederne andetsteds.
Problemet med den nævnte løsning er at det ikke er så nemt at flytte/distribuere databasen, da den så ikke kan finde billederne igen.

/Thomas
Avatar billede mansoor Nybegynder
28. februar 2001 - 13:49 #4
Du kan også bare have et link liggende i databasen, som henviser til en mappe, hvor billedene ligge
28. februar 2001 - 13:50 #5
Ja, men så er link\'ene ikke direkte lagret i tabellen, ligesom billederne ville være normal!

/Thomas
Avatar billede toppus Nybegynder
05. marts 2001 - 00:46 #6
Hvad ver. af office køre du??
Avatar billede johs_j Novice
05. marts 2001 - 22:10 #7
Har du prøvet at indsætte foto uden kæde?
Avatar billede dalkaer Nybegynder
06. marts 2001 - 07:46 #8
Hvis du bruger objectet Image og som startbillede finder et eller andet, kan du efterfølgende skifte billedet ud, ved at ændre egenskaben Picture. Denne egenskab er et stinavn der kan pege hvorhen på disken du ænsker det. databasen vil på denne måde ikke vokse så kraftigt, idet du kun skal gemme stinavnet til billederne på harddisken.
Hilsen Dalkær
Avatar billede dalkaer Nybegynder
06. marts 2001 - 07:49 #9
Jeh glemte at nævne at i egenskaben Picture Type skal du vælge linked.
Hilsen Dalkær