Avatar billede erik_torben Nybegynder
28. februar 2001 - 00:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

konverter txtfelt i tabel til datofelt

Jeg har har hentet nogle data fra Exel i txtformat dvs. feks. 1.januar 2001. Da de ligger i txtformat kan de ikke bruges i en forespørgsel. Hvis jeg ændrer feltets egenskaber sletter den mine data. Jeg kan ikke ændre feltegenskaberne i Exel. Nogle gode råd?
Avatar billede codebase Praktikant
28. februar 2001 - 02:29 #1
det kunne nemt løses i PHP og Mysql.........

_codeb@se.
28. februar 2001 - 08:01 #2
Hmm, problemet er punktum\'et, tror jeg.
Hvis du har hentet dataene ind i Access (går jeg ud fra, siden du spørger i dette forum?) kunne du lave en søg og erstat på kolonnen og derved fjerne alle punktum\'er. (søg efter \".\" og erstat med \"ingenting\")
Derefter kan du ændre datatypen til Dato/klokkeslet, hvorefter dataene er konverteret.

/Thomas

Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
05. marts 2001 - 14:00 #3
thomasjepsen>> det burde ikke være et problem med det punktum.
Avatar billede mathiasiversen Nybegynder
05. marts 2001 - 14:04 #4
Erik_torben>> indgår din tabel i nogle relationer? Har du også ændret på datoformatet? ...
05. marts 2001 - 14:12 #5
Erik og Mathias:
jeg skrev det med punktum\'et fordi, hvis datoformat\'et bare hed: \"1 januar 2001\", så kunne man blot konvertere datatypen til dato/klokkeslet. Så ville den bibeholde alle data og gemme dem i korrekt dato-format.
Det kan man ikke, når formatet hedder \"1. januar 2001\", derfor foreslog jeg, at man blot fjernede punktumet. Man kunne også have lavet andre om-formatteringer, men dette syntes at være det letteste da det kunne gøres med en enkelt søg og erstat.

/Thomas
Avatar billede erik_torben Nybegynder
05. marts 2001 - 22:36 #6
Det virkede med det punktum. En dejlig nem løsning på problemet. Tak for hjælpen