Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 04:46 Der er 20 kommentarer

.dk-adresser er ikke tilgaengelige

Hej!

Jeg sidder med min IBM-laptop i USA paa et troedloest netvaerk og har et maerkeligt problem:

Internetforbindelsen virker fint, undtagen paa danske adresser, fx dr.dk, politiken.dk, tiscali.dk. Paa nogle amerikanske sider loader computeren heller ikke med det samme, men hvis jeg trykker pa reload, saa loader siden. Meget underligt.

Nogen bud paa, hvad der kan vaere galt?

vh
Ole
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 05:59 #1
Prøv at skifte din DNS Server ud under instillinger for netværk på den maskine. Tag f.eks adresserne til DNS fra en maskine hvor der ingen promblemer er.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 06:19 #2
min laptop er sat til auto-find DNS, lige som min koreanske vens, som er paa samme netvark. Hvilken DNS skal jeg bruge?
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 06:24 #3
Jeg fandt DNSstuff.com (eller noget i den retning), hvor jeg kunne tracke min vens DNS. De to, der kommer frem, har jeg saa sat ind i stedet for auto-find. Og det virker stadig ikke...

/o
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 06:38 #4
Og din makkers PC kan godt komme ind på de sider, du har problemer med, går jeg så ud fra?

Det bare bare lige mit umiddelbare forslag. Det bedste jeg så kan foreslå er at du omformatterer. Du har ret i at det er et underligt problem.

Men jeg ville foreslå dig at kigge ind på en dansk udbyders (TDC Cybercity etc.) support sider, og se deres DNS adresser.

Prøv også at koble din PC op fast uden trådløst (bare lige for at tjekke).

Men igen: Jeg må indrømme jeg ikke har flere gode bud.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 06:39 #5
...og hvis jeg taster http://195.137.194.128 i stedet for http://dr.dk, saa opdaterer den navnet oeverst i browseren, men den loader ikke siden.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 06:42 #6
OK - så er det nok ikke et DNS problem.. det lød bare såddan umiddelbart.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 06:45 #7
Jep, min ven er tip-top paa over det hele. Min kan heller ikke loade eksperten.dk.

Jeg proever med tdc etc.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 06:51 #8
Jeg har proevet med TDC:
Primary DNS: 194.239.134.83
Secondary DNS: 193.162.153.164

men det virker ikke.

Men tak for forsoeget alligevel!

/o
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 07:20 #9
Prøv som en test at lave en tracert til f.eks eksperten.dk fra både din egen og din vens pc, så kan du se hvor det går galt.
Start en dosprompt og kør denne kommando:
tracert www.eksperten.dk
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 17:32 #10
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Well, lige nu kan jeg godt få fat i eksperten.dk. Men den ser alligevel sådan her ud:

C:\>tracert www.eksperten.dk

Sporer rute til www.eksperten.dk [62.199.138.148]
over et maksimum af 30 hop:

  1    8 ms    1 ms    1 ms  192.168.0.1
  2    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  3    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  4    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *        *        *    Anmodning fik timeout.
22    *        *        *    Anmodning fik timeout.
23    *        *        *    Anmodning fik timeout.
24    *        *        *    Anmodning fik timeout.
25    *        *        *    Anmodning fik timeout.
26    *        *        *    Anmodning fik timeout.
27    *        *        *    Anmodning fik timeout.
28    *        *        *    Anmodning fik timeout.
29    *        *        *    Anmodning fik timeout.
30    *        *        *    Anmodning fik timeout.

Sporing fuldført.

C:\>
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2004 - 17:43 #11
Den kommer ikke engang ud af din router....

192.168.0.1 er formodenligt din trådløse router. Alle "hop" ud af huset (ud på internettet) får herfra timeout.

Så måske er der der nogle indstillinger på routeren, der er forkerte.

Hvad med firewalls og antivirus? Hvor meget kører du af det? Prøv at slå det fra et kort øjeblik for lige at tjekke at det ikke er det.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 17:46 #12
Sært.

Nu virker dr.dk, eksperten mm. Men min e-mail virker stadig ikke (rigtig - nogle gange er det som om det bare går meget langsomt...). Og via Outlook fungere den slet ikke.

Jeg har prøvet med tiscalis mail-adr:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>tracert mail.tiscali.dk

Sporer rute til cpmail.tiscali.dk [212.54.64.159]
over et maksimum af 30 hop:

  1    1 ms    6 ms    5 ms  192.168.0.1
  2    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  3    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  4    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  5    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  6    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  7    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  8    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  9    *        *        *    Anmodning fik timeout.
10    *        *        *    Anmodning fik timeout.
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *        *        *    Anmodning fik timeout.
22    *        *        *    Anmodning fik timeout.
23    *        *        *    Anmodning fik timeout.
24    *        *        *    Anmodning fik timeout.
25    *        *        *    Anmodning fik timeout.
26    *        *        *    Anmodning fik timeout.
27    *        *        *    Anmodning fik timeout.
28    *        *        *    Anmodning fik timeout.
29    *        *        *    Anmodning fik timeout.
30    *        *        *    Anmodning fik timeout.

Sporing fuldført.

C:\>

Fortæller det noget?

/o
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 18:59 #13
Nej, det fortæller ikke noget, men jeg ved der er nogle routere i usa der ikke kan finde ud af nogle af de danske addresser. Det var derfor du skulle prøve at trace.
F.eks kunne webspeed kunder med 80'er addresser ikke se en bestemt webside mens andre med ipaddresser i 190'erne kunne. Tracing viste at det gik galt i et subnet, hvor trafikken begyndte at cykle rundt i netværket men aldrig kom ud derfra.

Du kan evt skrive din ipaddresse, så kan vi prøve at trace dig.

Det er selvfølgelig ingen løsning, men kan måske vise hvor det går galt.
Avatar billede oledr Nybegynder
23. august 2004 - 19:52 #14
jep,

den er 66.168.28.196

/o
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. august 2004 - 20:04 #15
C:\Documents and Settings\tobrandt>tracert 66.168.28.196

Sporer rute til c66.168.28.196.mad.wi.charter.com [66.168.28.196]
over et maksimum af 30 hop:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    19 ms    59 ms    20 ms  arcnxx14.ip.tele.dk [195.249.61.77]
  3    21 ms    20 ms    20 ms  ge-0-2-0-3.1000M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.14.
249]
  4    35 ms    47 ms    53 ms  so-0-0-0.2488M.kd4nxu1.ip.tele.dk [195.249.6.98]

  5  102 ms  101 ms  101 ms  pos3-1.622M.nyk2nxg1.ip.tele.dk [195.249.6.134]

  6  102 ms  101 ms  101 ms  12.118.94.17
  7  105 ms  104 ms  104 ms  tbr1-p011402.n54ny.ip.att.net [12.123.3.98]
  8  123 ms  122 ms  122 ms  tbr1-cl1.cgcil.ip.att.net [12.122.10.2]
  9  122 ms  122 ms  122 ms  gar2-p360.cgcil.ip.att.net [12.123.5.217]
10  134 ms  134 ms  134 ms  12.125.142.122
11    *        *        *    Anmodning fik timeout.
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *        *        *    Anmodning fik timeout.
22    *        *        *    Anmodning fik timeout.
23    *        *        *    Anmodning fik timeout.
24    *        *        *    Anmodning fik timeout.
25    *        *        *    Anmodning fik timeout.
26    *        *        *    Anmodning fik timeout.
27    *        *        *    Anmodning fik timeout.
28    *        *        *    Anmodning fik timeout.
29    *        *        *    Anmodning fik timeout.
30    *        *        *    Anmodning fik timeout.

Sporing fuldført.

Som du kan se går trafikken tabt i 12.?.?.? routerne.
Det plejer at betyde at routerne længere fremme ikke kan finde tilbage til afsenderen = min ipaddresse, som ligger i 194.192.?.? området.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2004 - 18:30 #16
Det underlige er, at det så virker på hans makkers computer på samme LAN.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2004 - 18:58 #17
smajli > Du har ret, den oplysning var jeg vist gået let henover.

Så tror jeg at det ville være en god ide at se om du er blevet Hijacked og at det er derfor at de danske sider timer ud.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede oledr Nybegynder
29. august 2004 - 01:07 #18
jeg har været væk et stykke tid, men vil straks forsøge mig...
Avatar billede oledr Nybegynder
29. august 2004 - 06:34 #19
Så har jeg kørt Spybot. Den fandt et par cookies...

Logen ser sådan ud:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:32:34, on 28-08-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\System32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ZoneLabs\isafe.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\FreshDevices\FreshDownload\fd.exe
C:\temp\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\notepad.exe
C:\Programmer\FreshDevices\FreshDownload\FDGO.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.com/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.wisc.edu/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.com/ie
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://www.google.com/keyword/%s
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\Programmer\FreshDevices\FreshDownload\fdcatch.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "c:\Programmer\VERITAS Software\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

/o
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. august 2004 - 09:17 #20
Det eneste som der er i loggen er denne:

O2 - BHO: (no name) - {206E52E0-D52E-11D4-AD54-0000E86C26F6} - C:\Programmer\FreshDevices\FreshDownload\fdcatch.dll

http://www.pestpatrol.com/pestinfo/f/fresh_devices.asp

Prøv at afinstallere freshdownload i tilføj/fjern programmer og se om det hjælper.
(Jeg tvivler dog)

Prøv også at køre denne engangsscanner og se om den kan finde noget:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp

Aktiver det hele i opsætningen derinde, så du får scannet alt igennem

Og bagefter må du godt komme med en ny log, så vi kan se om freshdownload blev fjernet.