Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
22. august 2004 - 17:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan en Small Business Server spærer for port 25?

Jeg har lige sat et netværk op med en Small Business Server, serveren har erstattet en alm windows 2000 Pro (kørte filserver) og nu kan mine klienter ikke hente mail (port 25), men de kan godt sende mail (port 110). er det min server der spærer for port 25 eller er det min firewall?

Firewallen har ikke spæret for mailen før, og da jeg ikke kan komme ind og konfigurer den, så ved jeg ikke om den gør det nu da jeg har haft strømmen fra den.

Mvh
Boje
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2004 - 17:13 #1
Din server kan spære for port 25, hvis du har sat den op til det, men det gør man jo normalt ikke. Din firewall kan også blokkere porten og din router. Hvis du har TDC ADSL så er det TDC der blokkere for alle andre SMTP servere end deres egen
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
22. august 2004 - 17:29 #2
Vi har TDC ADSL, og vi kan godt sende mails, men bare ikke modtage... har modtage noget at gøre med SMTP?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. august 2004 - 17:34 #3
Nej SMTP sender og arbejder på port 25. POP3 modtager og arbejder på port 110. TDC blokkere normalt således at man skal anvende deres SMTP server til at sende med. Det gør de på privat abonnementer og de gør det samme på erhverv ved jeg ikke
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
22. august 2004 - 18:26 #4
hvordan tester jeg om port 110 og 25 virker?
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2004 - 18:34 #5
Hvis du har enabled  den indbyggede firewall på netkortet skal du sørge for at enable pop3 + smtp under settings - men det er måske ikke det?
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
23. august 2004 - 14:33 #6
Jeg har ikke enablet noget på netkortet, med mindre den selv gør det, og hvad var stien til at tjekke med firewall på netkortet?
Avatar billede ranglen Nybegynder
24. august 2004 - 15:08 #7
virkede det før?

har du husket at sætte en backup-mx i dns serveren for dit domæne?
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
24. august 2004 - 18:29 #8
Det virkede før, men der var der ingen server.. Kun en Windwos 2000 som havde delt nogle mapper, og som var filserver...
Avatar billede black_-_hawk Nybegynder
24. august 2004 - 18:29 #9
har du husket at sætte en backup-mx i dns serveren for dit domæne?
Nej det tror jeg ikke og hvordan gør jeg det?