Avatar billede mandunderbord Nybegynder
22. august 2004 - 12:35 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Shoutbox som Boxedart.com?

Hvordan laver man en Shoutbox som boxedart.com?
Det skal helst være i grønne farver.
Håber der er nogle der kan hjælpe!
Avatar billede weblex Nybegynder
22. august 2004 - 13:01 #1
Skal jeg forstå det sådan, at du er ude efter en ramme, som dem på boxedart eller hur...?
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
22. august 2004 - 13:24 #2
ja altså noget der ligner lidt.. jeg mener de boxe hvor der f.eks. står stocked photos eller sådan noget..
Avatar billede weblex Nybegynder
22. august 2004 - 13:26 #3
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
22. august 2004 - 14:06 #4
ja den ser meget fin ud.. men hvordan har du lavet den?
Avatar billede weblex Nybegynder
22. august 2004 - 14:09 #5
I photoshop.

Jeg kan godt give tegningen lidt flere ord med på vejen, men det bliver lidt langt :o)
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
23. august 2004 - 13:50 #6
Okay kan du ikke sende mig en mail eller har du MSN?
Hellere en lang og detalieret beskrivelse end en kort!
Du kan sende en mail til mandunderbord@hotmail.com, samme mail til msn!
Avatar billede weblex Nybegynder
23. august 2004 - 17:24 #7
Hvor meget kender du til Photoshop?
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
23. august 2004 - 17:27 #8
Jeg kender det meste.. men for en sikkerheds skyld..
Avatar billede weblex Nybegynder
23. august 2004 - 17:52 #9
Okay, så får du det lange svar:

1) På et nyt layer har jeg med rounded rectangel tool lavet en firkant i den ønskede farve. Husk at sætte forgrundsfarven til den ønskede farve først. Husk at vælge shape layers i værktøjslinien. Jeg valgte 15 px i radius. Efter tegning har jeg rasterized layeret (højrklik og vælg rasterize layer.

2) Duplicate layer (ctrl+j). Lav en markering med rectangular marquee tool, som dækker hele figuren, undtagen de øverste ca. 30 px i højden. Hit delete. Nu har du formen til din top.

3) Ctrl+klik på dit layer med toppen. Fyld din markering med en gradient fra top til bund gående fra mørk grøn til lys grøn. Behold markeringen...!

4) Lav et nyt layer. Contract din markering med 5 og feather den med 3. Fyld den med en gradient fra top til midten af markeringen. Gradienten skal gå fra hvid til transparent. Tryk ctrl+d. Flyt evt det hvide en px. op vha af move tool.

5) Klik på dit oprindelig layer. Giv den en stroke på 1 px med mørkegrøn vha af layerstyles.

6) Lav en mørkegrøn vandret streg under din top.

Og så tilføjer du selvfølgelig din tekst...

Håber du fik noget ud af det :o)
Avatar billede mandunderbord Nybegynder
23. august 2004 - 18:11 #10
Det er herre nice mange tak!
Avatar billede weblex Nybegynder
23. august 2004 - 18:12 #11
velbekomme - sig til hvis du kører fast :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 17:20 #12
jeg har prøvet at lave det, men under punkt 3 laver den gradient på hele billedet selvom jeg kun har markeret det layer hvor min boks er, ved du hvorfor?
Avatar billede weblex Nybegynder
07. september 2004 - 18:14 #13
Du skal ikke kun markere dit layer - du skal ctrl+klikke på dit layer. På den måde markerer du din firkant og dermed er det kun den som fyldes med gradienten :o)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 19:24 #14
uhh mange tak weblex - den missede jeg lige :P
Avatar billede weblex Nybegynder
07. september 2004 - 19:26 #15
:o)
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 19:28 #16
hvis du lige ville forklare punkt 4 ville jeg også blive glad :P det er den eneste jeg ikke lige kender "contract"
Avatar billede weblex Nybegynder
07. september 2004 - 19:31 #17
Select - Modify - Contract
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2004 - 19:34 #18
mange tak, så blev det sq nice.. det ser mega ud :P