Avatar billede skalskar Nybegynder
20. august 2004 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

nyt drev!

jeg vile gerne formatere mit c drev. men vil godt gemme nogen ting på min pc. så ville gerne vide om nogen kan hjælpe mig med, hvordan man laver et nyt drev fx. E drev!?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. august 2004 - 01:02 #1
Når man kun har en harddisk og den er delt op i ét drev (én partition) kan der bruges et program som Partition Magic til at lave yderligere en partition (et drev) på disken.

Programmet koster kr. 5-600. Se priserne her
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=26005

Har du ikke programmet er det er langt bedre løsning at købe en ekstra harddisk til at gemme dine ting på. Du kan købe harddisk 40 GB for under kr. 400,-, og 80 GB for under kr. 500,00. Se priser her
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=16&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=500&Soegeord=&Direction24=2&Sorted24=&Direction25=0&Sorted25=&Direction28=2&Sorted28=&Direction27=2&Sorted27=&Direction26=2&Sorted26=&Equal920=&Equal193=&Equal22=&Submit.x=15&Submit.y=10

Det er tillige mere sikkert at gemme sine data på en disk for sig. Hvis fx. disken med Windows og programmer går itu (fysisk defekt) vil data også gå tabt selv om de ligger på en anden del af disken (et E-drev).

Har du brænder i din pc kan ting du vil gemme, brændes på cd-rom, før du formaterer c-drev. Det er den billigste metode.

Når du er klar til at ALT kan slettes på dit c-drev, er det muligt at dele din nuv. harddisk op i to drev. Bruger du Windows 9.x gøres det med kommandoen fdisk fra startdisketten. Bruger du Windows XP gøres det i forbindelse med XP installationen.
Avatar billede skalskar Nybegynder
06. oktober 2004 - 21:56 #2
har klaret det på en anden måde. lagt mine sager over på en vens pc. og geninstalleret windows. men elelrs tak
Avatar billede halifax Nybegynder
07. oktober 2004 - 01:11 #3
Så har du jo også brugt ideen fra en del af mit svar, nemlig om at lægge dine ting på en anden disk. Bare ikke på din egen disk, men en vens disk.