Avatar billede kvikleva Nybegynder
20. august 2004 - 21:02 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

hvordan får jeg fjernet en vx2, der konstant skifter navn?

Jeg har - via min datter - fået en meget drilsk gang malware på en bærbar (datterens helt nye IBM x31). Det er en VX2, der bare ikke er til at slette igen. Desuden skifter den navn ved hver ny boot - har foreløbig noteret mig 6 navne + jeg selv har forsøgt at omdøbe den, hvilket heller ikke gjorde den inaktiv.

Hvad jeg foreløbig har foretaget mig:

Deaktiveret systemgendannelse

Kørt ad-aware se med seneste opdatering - utallige gange

Defragmenteret - hvilket fik fjernet et par af de meget hårdnakkede regkeys

Rebootet og scannet igen og igen - VX2 skifter navn for hver reboot! eks: acaamon.dll, awledit.dll, aad.dll.

VX2 er noteret med en TAC rating på 10 - hvad det så end betyder?

Jeg er meget åben for forslag.

Håber inderligt, der sidder en eller flere personer med kendskab til dette problem og nøglen til at få det løst.
Avatar billede andersenph Nybegynder
20. august 2004 - 21:04 #1
Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilket af de 7 links du downloader fra.

Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt.

Jeg skal bede dig om at hente 2 programmer mere.
Dem bruger vi som værktøj til at komme nærmere en løsning på dit problem.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe ... eller her:
http://spywarewarrior.com/files/HijackThis.exe
Den udpakker du til en mappe for sig selv, og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. august 2004 - 21:07 #2
Efter du har kopieret logfilen herind må du IKKE genstarte eller slukke din PC.
Avatar billede kvikleva Nybegynder
22. august 2004 - 23:38 #3
Tusind tak for hurtig respons.

Jeg har forsøgt at arbejde mig igennem problemløsningen her i weekenden, men løb ind i det nye problem, at maskinen ikke har noget cd-rom drev - noget tyder på at jeg har brug for at reparere IE for at kunne komme videre. I kan nok gætte, at det er efter at have kørt spybot jeg gik i sort!
Avatar billede kvikleva Nybegynder
15. september 2004 - 14:38 #4
I skal have tak for hjælpen - desværre var jeg nødsaget til at formattere og starte forfra - hvordan får man ellers repareret en smadret tcp/ip?