Avatar billede everclear Praktikant
20. august 2004 - 18:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sortere poster fra database

Jeg henter en liste fra en access db med brugte biler. Denne deles op i 4 kolonner: Model, Årgang, Km og pris. Over denne liste har jeg lavet nogle links, der hedder det samme som kolonnerne.

Hvordan får jeg listen til at blive sorteret efter hvilket link der er trykket på?
Altså; hvis man trykker på "pris"-linket, skal listen sorteres efter pris osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 18:14 #1
Nu skriver du jo ikke hvad du har lavet applikationen i.

Men helt generelt skal de 4 links jo udføre sammen query bare
med en forskellig ORDER BY.
Avatar billede everclear Praktikant
20. august 2004 - 18:16 #2
Sorry min fejl.....det er kodet i Asp....men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gøre det....
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 18:18 #3
Du laver links til:

vis.asp?orderby=model
vis.asp?orderby=pris
etc.

Og så fisker vis.asp værdien af orderby ud og konstruerer SQL sætning udfra det.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 18:20 #4
sqlstr = "SELECT ... ORDER BY " & Request("orderby")

tror jeg at det er
Avatar billede everclear Praktikant
20. august 2004 - 18:28 #5
Det virker jo ganske vidunerligt....tusind tak.....svar lige tilbage på den her; så er der point til dig:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 18:29 #6
svar
Avatar billede everclear Praktikant
20. august 2004 - 18:33 #7
??? Kan ikke acceptere....hver gang jeg trykker accepter; opdateres siden; men knapperne med accepter og afvis står der stadig......
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2004 - 18:34 #8
Klik på mit navn så det bliver blåt og klik så accepter
Avatar billede everclear Praktikant
20. august 2004 - 18:38 #9
nice:-)