Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 00:26 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Rotere clipart

Jeg har indsat et clip art billed fra Words eget arkiv i et Word dokument. Hvordan roterer man billedet ?
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2004 - 01:40 #1
I Word 2002
Vis -> værktøjslinjer -> billeder
Her er en knap til at rotere
Avatar billede viljamur Nybegynder
19. august 2004 - 17:58 #2
vejmand > Okay. Jeg burde have sagt, at det drejer sig om Word 2000.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2004 - 18:02 #3
Okay, kigger på det i morgen. Da sidder jeg ved en PC med Word 2000, ka ikke lige huske hvordan man gør.  ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
20. august 2004 - 14:06 #4
Okay, her kommer en løsning. Godt nok lidt kringlet, men det virker. ;-)

Marker dit Clipart i dokumentet.
Højreklik -> kopier
Indsæt -> Objekt -> Bitmapbillede
Rediger -> Sæt ind
Billede -> Spejlvend/roter -> Roter den som du har lyst
Marker det oprindelige Clipart -> Delete
Vupti, billedet er roteret.

Håber det var til at forstå. Ved ikke om det er den eneste måde, men kunne ikke lige find andre metoder.  ;-)
Avatar billede viljamur Nybegynder
20. august 2004 - 14:19 #5
Tak, det havde jeg aldrig fundet ud af selv.
Avatar billede jkrons Professor
23. august 2004 - 09:00 #6
En anden metode er at sætte clipart billedet ind. Marker det og vælg Tegning i tegningsværktøjslinien. Vælg Opdel i gruppe. sig ja, til at billedet skal konverteres. Vælg Igen Tegning og Vælg Grupper. Nu kan du rotere frit.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2004 - 06:41 #7
Husk lige at lukke.  c",)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. november 2004 - 02:15 #8
?  c",)