Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 21:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer for varm?

Jeg har et problem med at mine netværkskort brænder af, når de lige får lyst. Det er begyndt at gå mig rimelig meget på nerverne, da det nu er mit 5. kort der ikke virker. Og jeg ved godt man kan få sådan en lille sag for en 50'er, men det løber jo op.

Så er der nogle forslag til problemet? Bliver pc'en for varm? Jeg kører med en Intel Pentium 2.4, 1024 ram, standard crap harddisk, GeForce FX5000 128 mb, og så er der en enkelt kabinet-køler.

Computeren bliver brugt til 3d/2d grafik, Gunbound, og almindeligt internet forbrug, og jeg ved ikke om disse informationer kan hjælpe.

Hvis det er et kølerproblem, kan i så ikke komme med nogle forslag til hvad der skal købes? Jeg har ikke selv styr på sådan nogle ting.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 21:56 #1
Har du andre pci kort i maskinen ?
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 22:00 #2
Ja, der er et onboard, som jeg bare har disabled, og så det jeg kører på nu (som ikke virker)
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:12 #3
Det onboard er ikke et pci kort i den forstand, nu tænkte jeg lydkort eller noget andet.....

Jeg kan lige umiddelbart se 2 ting det kan være galt med, den ene er strømforsyningen så der går fejlstrøm....

Den anden er PCI bussen der er røget......

Er det PCI bussen der er røget så skulle du kunne kører på det onboard uden probs....
Der er dog den risiko at er det PSU så kan det onboard blive ristet og det kan evt. gå ud over mobo.......
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 22:17 #4
Omg, tak for hjælpen, men hvad betyder halvdelen af det du sagde? Enten skal jeg købe en bus, eller et nyt bundkort?
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:32 #5
og tager det lige et af gangen:

1: Har du andre PCI kort, f.eks. lydkort ?

Grunden til jeg spørger om det er fordi har du andre PCI kort sat i og de ikke ryger så tyder det ikke på fejl på PCI bussen........
------------------------------------------

2: Jeg kan umiddelbart se der er 2 ting der kan være galt den ene ting er strømforsyningen, er det det skal du ha en ny strømforsyning......

Eller det kan være PCI Bussen der er røget så er det et nyt bundkort.......
------------------------------------------
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 22:36 #6
Jeg har et tv-kort (tv-in/out) og et grafikkort. Nu jeg tænker over det, virkede mit tv-kort kun i meget kort tid, men mit grafikkort derimod, har virket fint i et års tid nu.

Mht. strømforsyning, er det bare den ledning der giver strøm til computeren?
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:37 #7
ok grafikkortet er garanteret et AGP kort....

Det sidder i en brun sokkel og resten i hvidt ?
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 22:38 #8
Ja, soklen til grafikkortet, ser lidt anderledes ud end de andre. Den sidder længere inde, og er vist også lidt længere
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:43 #9
ok så er der enten fejlstrøm på pci slots eller også er PSU gået.....
og er du uheldig så kan fejlstrøm på PSU ha brændt PCI slotsene.......

Skifter du kun mobo kan du resikere du rister det igen hvis det er PSU, og skifter du PSU kan det være det ikke hjælper en sk*d hvis mobo er brændt....

Den er lidt tricky

Hvad for et motherboard er det du har ?
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 22:48 #10
Asrock SiS 650 Series. Jeg er ikke helt sikker på, om det bare er det...Men strømforsyningen, er det bare den der ledning der giver strøm til computeren?
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:50 #11
nej det er selve strømforsyningen........

finder lige et forslag......

2 sec
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:54 #12
Strømforsyning:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19067

Men jeg kan ikke helt se hvad for et bundkort du har
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:55 #13
men var det mig ville jeg købe både PSU og bundkort for det må om ikke andet eleminere fejlen.....
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2004 - 22:56 #14
står selv lidt i samme situation, det er bare min hd det går ud over.....
Avatar billede voursez Nybegynder
18. august 2004 - 23:02 #15
Ok, så bliver det bare nyt af det hele. Skal alligevel have skiftet skærm, tastatur og hd, så en ny computer må være på plads. Tak for hjælpen, og hvis du lige vil svare, så bliver jeg glad.

Mht. din hd, så havde min ven et problem med at den slukkede på underlige tidspunkter. Det blev løst med et nyt bundkort.
Avatar billede tubber Juniormester
19. august 2004 - 00:05 #16
jo men jeg vil gerne vide om det er min PSU der fucker bundkort, har nemlig også måtte skifte et sådan.....:(