Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2004 - 18:59 Der er 9 kommentarer

Problemer med DVD-Shrink

Hej,
Jeg har et problem med nogle backups med DVD.shrink.
Den stopper enten i "analysen" og giver fejlmeddelelsen "Data error (cyclic redundancy check)"
De første par gange jeg stødte på problemet kunne jeg bare genstarte, også gik det i sig selv, men med denne film fortsætter problemer bare i forskellige faser. Jeg er kommet forbi selve analysen, men så kommer problemet bare under selve backupen..
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 19:02 #1
Har du ribbet den først med f.eks. dvd-decrypter? Og melder den også fejl der?
Se evt. den guide: http://www.digitalempire.dk/convert/dvdshrinkmovie.shtml
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2004 - 19:21 #2
Jeg har ikke brugt andre programmer end DVD-shrink..
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 19:24 #3
Prøv at bruge opskriften foroven. Så får du lagt dvd-en ned på harddisken og kan arbejde derfra. Så slider det heller ikke så meget på dit drev.
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 19:25 #4
Sørg også for at din DVD er ren så der ikke er snavs og fingeraftryk på.
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2004 - 19:32 #5
Ok.. Jeg har hentet DVD-decrypter, og indtil videre er der ingen fejl..
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2004 - 19:40 #6
Jeg får samme problem med DVD-decrypter.. Her er fejloverskriften I/O Error..
Avatar billede norbert Nybegynder
18. august 2004 - 19:41 #7
Så er der desværre noget galt med skiven. Er den meget ridset?
Avatar billede nse Nybegynder
18. august 2004 - 21:02 #8
Ja den er lidt ridset, men er der ikke måde, så den kører videre i stedet for bare at stoppe. DVD-decypter kan sættes til at kører videre, men den kører meget langsomt, og går praktisk talt i stå..
Avatar billede butcher99 Nybegynder
23. august 2004 - 13:23 #9
Prøv evt. alcohol 120% (de har en gratis testversion).
Den kan du sætte til at ignore læsefejl, og den gør det faktisk hurtigt - altså med mindre hele skiven er en stor læsefejl.