Avatar billede sorenbuus Nybegynder
18. august 2004 - 16:32 Der er 3 kommentarer

Referent registrering i webshop

Jeg overvejer at starte en webshop med TDCs ShopBasic løsning, men er i tvivl om jeg kan interegrere en måde at få vist referenten til handlerne der foretages.

Det jeg gerne vil er, at shoppen kan integreres i andres hjemmesider, og når handlen gennemføres, så vises det på fakturaen eller et andet sted hvorfra handlen blev lavet. Lidt i samme stil som når man logger referenter gennem bannerannoncer.

Jeg regner med en slags script kan bruges til at opfange dette på forsiden af shoppen, og så senere indsætte det igen, hvis en handel gennemføres. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det rent konkret.

Nogen der ved om dette er teknisk muligt med ShopBasic systemet?

Link til TDC ShopBasic:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_ebus_eh_s_b

Et eksempel på en shop lavet med ShopBasic systemet er www.vdg.dk
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 16:35 #1
Du kan simpelthen finde cgi-variablen REFERER, i f.eks. javascript fanges den med document.referrer !-)
Avatar billede sorenbuus Nybegynder
18. august 2004 - 16:45 #2
OK, det lyder da til at ligge indenfor overskuelighedens rammer. Findes der et sted hvor jeg kan finde en guide til tricket? Altså opsnappe referenten og derefter indsætte det (eller en meningsfyldt forklaring) i et senere dokument.
Avatar billede roenving Novice
18. august 2004 - 16:59 #3
Nu kender jeg ikke det fjerneste til TDCs webshop, men det vil lyde mærkeligt, hvis ikke den kan den slags grundlæggende web-ting ...

-- og du skal jo have registreret alle bestillingerne, så det skal lægges i en database af en art, de server-side sprog, jeg har snuset til, har alle haft ret simple metoder til at hente den slags oplysninger, så det må kunne laves simpelt !-)

Jeg har desværre ikke selv haft fingrene i den slags, så præcise anvisninger kan jeg ikke give, men der kommer vel andre forbi, som kan give dig noget mere !o]