Avatar billede wap Nybegynder
18. august 2004 - 15:16 Der er 4 kommentarer

Kontakt til router!!

Hej eksperter :-)
Jeg har et problem....
Jeg har 2 computere der kører på min router 3com. Den ene den stationærer modtager sin ip fra dhcp'en ( routeren) som den skal. Den anden ( bærbare ), vil ikke. Den giver sig selv en ny ip adresse hele tiden. Jeg kører med den gængse 192.168. osv. Problemet ligger helt sikkert i den bærbare. Jeg har slettet netværkskortet og installeret igen for at få ny ip, men uden held. Jeg har prøvet at give den en fast ip. Virkede heller ikke. Jeg kan godt pinge 127.0.0.1. Er der et eller andet jeg har overset ?  Begge pc'er kører xp pro. Skal man måske både slette kortet og ip'en ? det burde vel være nok kun at slette kortet.

Well håber i kan hjælpe, da jeg snart skal til at bruge den til mit studie.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 15:26 #1
Prøv den sædvanlige troubleshooting:
Skift port i routeren.
skift kablet
Fjern netkortet i enhedshåndteringen og lad windows finde det igen.
Opdater driveren til netkortet med den nyeste fra producenten website.

I en dosprompt kan du prøve at "forny" ipaddressen med denne kommando:
ipconfig /renew

Og det ER nok at slette kortet.
Avatar billede wap Nybegynder
18. august 2004 - 19:30 #2
jeg har gjort alt det du skriver tonny, bortset fra det med en helt ny driver og så det med dospromten. Jeg tjekker det lige engang. :-)
Avatar billede wap Nybegynder
18. august 2004 - 20:13 #3
ok here it goes...  Jeg har brugt en ny driver ( ingen ændring ).
Jeg har forsøgt at lave en ipconfig /renew men her skrives der at det mislykkedes
fordi det ikke er en socket ???? Hvad betyder det?
Den bærbare har ellers kørt før, men pludselig ville den ikke. Jeg slettede noget der
hedder new.net.com eller sådan noget. Det er vist spyware. Jeg tror at det er efter der det er sket. Jeg fik slettet mappen istedet for at gøre det via tilføj/fjern. Det gave en fejl under opstarten fordi start i msconfig kalde på netop denne new.net.com. Kan denne spyware gøre det af med et netværk mon?. Jeg har scannet med opdateret virus scanner. Der var intet at komme efter. Når jeg giver den en gateway (den til routeren ) og en fast ip adresse. Kan jeg pinge den anden computer og gateway´en, men jeg kan ikke accesse min router via browseren heller ikke via den cd der følger med som prøver at finde routeren også. Gateway har 64TTL og den anden pc har 128TTL, men det viser jo bare at der er hul igennem. Har du nogen forslag ?
Avatar billede wap Nybegynder
19. august 2004 - 21:47 #4
nå well. Jeg installerede Win XP igen, så nu køre den