Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 19:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vedr. hjemmeside

Hvordan kan jeg på min hjemmeside se hvilke IP adresser der har besøgt denne. Jeg har en alm. tæller, men kun viser antal besøg og hvor mange som er online på siden
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. august 2004 - 19:21 #1
Du skal have fat i noget server side scripting. F.eks. php hvor du kan bruge nedenstående kode til at finde brugerens ipadresse.

<? $_SERVER['REMOTE_ADDR'] ?>
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 19:32 #2
jakobclausen: den kode du har skrevet, skal den bare sættes ind på siden, og hvordan virker det så.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. august 2004 - 20:23 #3
Du vil jo gerne kunne se ipadressen for dem der besøger din side, så du skal jo på en eller anden måde jo kunne gemme denne. Jeg synes det vil være lettest at oprette en database hvor i du kan gemme al information om brugeren - antal besøg, ip adresse etc. Du skal tjekke om du har adgang til php+mysqldatabase på din hjemmeside.

Men fortæl mig lige, hvorfor vil du gerne kunne se brugerens ip - du kan jo ikke rigtig bruge den til noget ?
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 20:34 #4
Jo vil jeg godt fortælle hvorfor. Har har lige lagt et banner ind på en meget besøgt hjemmeside som vil køre i 3 md. det er dyrt at få det på. Derfor vil jeg gerne om hvor mange der kommer fra dette banner, for om det kan betale sig at forsætte med banner 3 md. mere.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. august 2004 - 20:44 #5
Jamen hvordan kan du se hvor mange af dem der besøger din hjemmeside, der kommer fra denne banner side, udfra deres ipadresse ?
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 20:55 #6
jakobclausen: Jeg har selv fundet ud af dette. Peak Counter som jeg bruger kan gøre dette mod en lille betaling. Så mit problem er løs.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. august 2004 - 20:59 #7
HVad kan de oplyse dig brugerens ip?

Men forstår stadig ikke hvad du vil med brugerens ip - det fortæller dig jo ikke noget om hvilken hjemmeside de er kommet fra.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. august 2004 - 21:00 #8
Nu ved jeg ikke, hvor du har dit site hostet, men dit webhotel har sandsynligvis noget statistik du kan gøre brug af. Der vil du kunne se præcis hvor brugere har klikket, for at komme hen til dit site + en masse andre værdifulde informationer.
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 21:01 #9
Ja det kan de og hvilken side der har været besøg fra
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. august 2004 - 21:04 #10
Inden du smider penge ud til PeakCounter, så check altså lige dit webhotel først - langt de fleste tilbyder statistisk som en fast del af den 'pakke' man køber.
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 21:09 #11
larsholmgaard_dk: Det gør min ikke, har undersøgt dette inden.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. august 2004 - 21:10 #12
Helt i orden! :-)
Avatar billede bravida Nybegynder
17. august 2004 - 21:11 #13
Mit banner koster 2.300 kr for 3 md. så vil jo gerne se om det kan betale sig at forsætte. Men kan se at jeg har flere besøg nu, men ved om hvor mange der kommer fra den side hvor mit banner er.
Avatar billede bravida Nybegynder
26. august 2004 - 15:52 #14
Fik det klaret selv.