Avatar billede vejgaard Nybegynder
17. august 2004 - 15:01 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Leder efter formaterings program

Hej.

Jeg leder efter et formaterings program , som kan køre i dos.
Jeg fandt på et tidspunkt en lille fil på nettet , har desværre glemt hvad den hedder, den fyldt 16 kb men med det program kunne man slette alt og jeg mener alt partioner og hele skidtet.

jeg har på fornemmelsen at den maskine jeg prøver at får til at køre at der ligger noget virus på den , som jeg ikke er kommet af med efter en almindelig "format c:"
Jeg håber at der er nogen af jer der kan hjælpe :)
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 15:02 #1
Avatar billede foralias Praktikant
17. august 2004 - 15:03 #2
Hvis du starter op med en win98 boot disk kan du bruge fdisk.
Boot disketten kan hentes her www.bootdisk.com
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 15:05 #3
skal du ikke ha lukket her:
http://www.eksperten.dk/spm/512016
Avatar billede vejgaard Nybegynder
17. august 2004 - 15:19 #4
jeg har prøvet prgrammet killdisk nu, det virker vist ikke helt efter hensigten, jeg har prøvet med fdisk, men har hørt at det ikke renser harddisken helt :)
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 15:22 #5
hvad mener du med at det ikke virker efter hensigten?
Avatar billede vejgaard Nybegynder
17. august 2004 - 15:23 #6
jeg kan ikke komme ind i en menuen der skal slette disken , det er lige som om at computeren går i stå
Avatar billede foralias Praktikant
17. august 2004 - 15:29 #7
Hvis du sletter den primære partition og opretter den på ny og derefter formattere drevet kan der ikke ligge nogle programmer tilbage på disken. Selvfølgelig kan du genskabe nogle af dataene men det kræver specielle progammer og jeg tvivler på at nogle vira har det indbygget.
Avatar billede vejgaard Nybegynder
17. august 2004 - 15:30 #8
prøver lige diskette version
Avatar billede vejgaard Nybegynder
17. august 2004 - 15:38 #9
nu virker det :)
Avatar billede nopsen Ekspert
17. august 2004 - 16:19 #10
takker :)
Avatar billede foralias Praktikant
17. august 2004 - 22:19 #11
Takker