Avatar billede mads111 Nybegynder
16. august 2004 - 21:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan en Sony Ericsson T610 spores?

Hej alle.
Jeg var så uheldig og tabe min Sony Ericsson T610 i byen i weekenden. Jeg har fået spæret mit simkort, og regner heller ikke med den som finder telefonen bruger det til andet end at smide det ud.

Jeg vil så høre om hvis mobilen bliver brugt af en anden, dog med at andet simkort i, om den så kan spores, eller om jeg bare må håbe på personen går til politiet med den?
Avatar billede butcher99 Nybegynder
16. august 2004 - 22:39 #1
Hej Mads

Du skal melde det til politet, og husk at medbringe emei-nr. Når dette er gjort vil telefonen registreres på emei-nr. og så snart nogen putter et simkort i, og tænder telefonen (søge efter master) vil det blive registreret og ligeledes hvilket telefonkort der sidder i.
Din bagdel vil være at langt fra alle taletidskort registreres med navn på brugeren.

Derfor hvis personen putter et "normalt" simkort i vil man kunne finde ham. Dog søger politiet nogle gange lidt mere ind til benet, men langt fra altid
Avatar billede mads111 Nybegynder
16. august 2004 - 23:16 #2
Jamen er det sikkert? Altså at hvis en person har fundet min mobil og sat et abm. kort (sonofon, debitel, telmore, tdc osv) i, så bliver den sporet?

Og hvordan kan den gøre det, altså spore, da den telefon vel ikke har noget specielt gprs installeret? (Bare af nysgerrighed)
Avatar billede mads111 Nybegynder
16. august 2004 - 23:20 #3
Altså mig bekendt kan alle spores, men mener ikke politiet gør det mere, da det kræver for mange ressourcer??
Avatar billede butcher99 Nybegynder
16. august 2004 - 23:31 #4
Når kortet puttes i telefonen afgiver din telefon altid sim-kortets nr. til operatøren (regningsmæssigt gør den jo altid det). Altså ved operatøeren at kortet med telefonnr. 12345678 sidder i telefonen, og så er det ingen sag for et normalt (ikke taletidskort) at finde ud hvem der har dette kort.

Endvidere benytter telefonen sig også af forskellige sendemaster når du bevæger dig, altså kan man feks. "spore" at man nu kører fra kbh. til gladsaxe.

Politiet kan jo også benytte aflytning, men dette kræver selvfølgelig en dommerkendelse, og det sker kun i sjældne tilfælde - mest hvor man mener telefonen bruges til at aftale anden kriminalitet.
Avatar billede clausbr Nybegynder
17. august 2004 - 11:31 #5
hvis du melder din telefon spæret og du har købt din telefon med det nummer.
vil telefonselskabet automatik lukke telefon efter nogle måneder hvis telefon
bliver brugt. hvis du få din telefon igen og den er spæret vil det koste dig et gebyr for at få den åben.

Spores det kan den men det koster kassen for politiet at sætte sådan en sag i gang da det er telefonselskaberne der udfør opgaven det er det sammen med aflytning er det også telefonselskaber inden for mobil verden fæstnet er det nogle gang politiet selv eller telefonselskabet der udfør opgaven.
Avatar billede mads111 Nybegynder
17. august 2004 - 12:49 #6
clausbr: Hvor vil du hen med det? Vil det sige politiet ikke gider spore min telefon, det eneste der kan ske er at en bliver spæret så personen som der har fundet den ikke kan bruge den??
Avatar billede butcher99 Nybegynder
17. august 2004 - 13:02 #7
Politiet gør højst sandsynligt ikke noget for at du skal få den igen. Prøv at tænke på hvor mange telefoner der stjæles, glemmes tabes hver dag.

Det bliver rent forsikringsmæssigt for dig, men alle de ting vi oplyser dig kan lade sig gøre, men der skal være særlige ting for, at det gøres.
Avatar billede clausbr Nybegynder
17. august 2004 - 13:41 #8
Ja  politiet har ikke resurser til at spore folks og for det andet er det ledt ikke ledt men mulighed for at skifte emei-nr på dit telefon og ophæve spærring.
Avatar billede mads111 Nybegynder
18. september 2004 - 14:26 #9
Tak for jeres svar, vi må se hvad der sker.
Avatar billede mads111 Nybegynder
18. september 2004 - 14:26 #10
Lukker