Avatar billede mikaelsph Nybegynder
16. august 2004 - 10:57 Der er 6 kommentarer

Internet går ned hele tiden

Hejsa.

Mit internet bliver ved med at gå ned, nogle gange med få minutters mellemrum andre gange med en halv times mellemrum. Det kommer op igen efter ca. 30 sec. Har Cybercity 2048/512. Vi kører med en "zyxel" (hedder noget i den stil) router, Det er dog ikke mig der har sat det op. Nogen forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 11:00 #1
Har den købt stabil før?
prøv pil routeren fra og se om den gør det samme?

Har hørt rygter om at cybercitys "hardware/ting" har det med at brænde af eller det pludselig ikke virker.
Avatar billede mikaelsph Nybegynder
16. august 2004 - 12:30 #2
Jeg har lige flyttet hjem til de gamle igen, og de siger det har kørt stabilt før. Vi har en ven boende der står for internettet, han har sat det hele op osv. Jeg så lige at der både er en linksys og en zyxel router, og så er det osse sat sammen med nogle switches. Er ikke den store haj til hvordan det skal sidde. Kan det ha noget at gøre med de 2 routere?
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 13:08 #3
hvor mange computere har i tilkoplet på nettet?

switches kan gøre at routeren bliver forvirret. undgå helst switch medmindre der ikke er andre muligheder. Helst én router pr. dns ip
Avatar billede dragox Nybegynder
16. august 2004 - 13:09 #4
hvis det kan lade sig gøre, så sæt routeren til nettet og put alle ledninger i den så den fordeler ud af lan ip'er - så skulle der ikke være problemer
Avatar billede mikaelsph Nybegynder
16. august 2004 - 14:04 #5
Som jeg ser det kommer uplinken ind i zyxel "tingen" som så går videre til syslink routeren, der sidder alle computerne i. Der er ikke porte i "zyxel" så det er vel bare "modemet"
Avatar billede dragox Nybegynder
17. august 2004 - 18:20 #6
så burde der ikke være noget problem :)
prøv resætte routeren, det kan være den er "stresset" det har tit med at hjælpe at nulstille den