Avatar billede carmakiller Nybegynder
15. august 2004 - 21:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af printer og scanner via netværk

Hej Eksperter

Jeg leder efter en smart metode at dele min hp psc1210 på netværket. Printermæssigt er det jo ikke noget problem, da printerservere findes overalt. Men scanner-delen i maskinen er problemet. Jeg vil gerne have det til at se således ud:

Laptop---------\
Laptop----------switch------HP psc1210

Jeg har ingen desktop tilsluttet netværket. Netværket er iøvrigt trådløst.. Men det er ikke et krav til printer/scanneren, da den står tæt på switchen.

Nogle der har en ide til hvad jeg kan bruge?
Avatar billede kenp Novice
15. august 2004 - 22:51 #1
hvis din scanner ikke understøtter netværksscan så kan du ikke! ved dog at HP har lavet en som kan køre det men den koster 3500,-
Avatar billede carmakiller Nybegynder
16. august 2004 - 15:44 #2
Det kan da ikke passe. Betyder det virkelig at med mindre at jeg vil smide 3500,- efter en ny scanner, så skal jeg have en maskine til at styreden som så igen deler scanneren til de andre maskiner på netværket???
Avatar billede kenp Novice
16. august 2004 - 16:58 #3
Det vil altså heller ikke virke selv om du sætter den direkte til en computer også deler den den vej! for du kan stadigvæk IKKE scanne via netværk.

Så ja du skal ud og købe en netværksscanner! (den jeg omtaler har dog både fax, scan, kopi, mv. incl. netværk go trådløst netværk m.m.)
Avatar billede carmakiller Nybegynder
17. august 2004 - 09:19 #4
Hmm okay så... Så må jeg finde på noget jo... Ved du tilfældigvis hvad den omtalte maskine fra HP hedder?
Avatar billede carmakiller Nybegynder
17. august 2004 - 09:43 #6
Perfekt. Thx mate... så er det bare lige om lillemor derhjemme vil godkende en udvidelse af IT-budgettet :)
Avatar billede kenp Novice
17. august 2004 - 11:12 #7
*G* velkommen i klubben ;) så har du samme problem som mig *G*