Avatar billede qeqqer Nybegynder
15. august 2004 - 16:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stiblet linie i Photoshop??

Er der nogen derude, der mon kan fortælle mig hvordan jeg laver en stiblet lige linie i photoshop 7.0??
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
15. august 2004 - 16:38 #1
Kan gøres ved at lave en "Define pattern" i et selvstændigt vindue og derefter lave en markering der hvor du vil have stregen og lave en "Fill". Sig hvis du vil have en uddybning.

Alternativt kan du lave den i Illustrator, som har et egentligt værktøj til dette, og importere den til illustrator. Dette vil være at foretrække ved mere komplicerede streger, altså f.eks. streger der følger en bølget kurve.
Avatar billede andersdp Nybegynder
15. august 2004 - 16:38 #2
Opret et nyt billede på eksempelvis 10 x 1 px.
Tegn din linie som du vil have den.

Dernæst:
edit/define pattern - navngiv dit mønster og gem

Nu kan du så med paint bucket tool fylde op med dit pattern, hvorend du vil - indenfor en selection eller hele layeret.

Istedet for Fill:foreground, vælger du Fill:pattern og så kan du fra listen vælge dit eget pattern nederst i listen.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
15. august 2004 - 16:39 #3
*og importere til Photoshop.
Avatar billede hcma Novice
15. august 2004 - 16:43 #4
eller:
benyt punktum, bindestreg eller understreg og hvis du ikke er tilfreds med længden på mellemrummene, markerer du teksten (stregen/linjen) og går over i Character-paletten og øger eller formindsker afstanden der.
Avatar billede weblex Nybegynder
15. august 2004 - 16:53 #5
Avatar billede qeqqer Nybegynder
15. august 2004 - 17:06 #6
Ok,.. er vist ikke så meget inde i PS. Catbody hvordan kommer jeg til at give dig pointne?
Avatar billede hcma Novice
15. august 2004 - 18:33 #7
ved at jeg lægger et svar og det er her ;o)
Avatar billede hcma Novice
16. august 2004 - 13:39 #8
qeqqer >>  sker der noget?  Du kan acceptere mit svar ved at hoppe ned til venstre, marker mit navn og tryk så på accepter.
Avatar billede qeqqer Nybegynder
11. december 2004 - 20:20 #9
ok