Avatar billede guldhammer72 Novice
15. august 2004 - 14:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opstart af webhotel

Hvordan starter man et webhotel op. ?
Hvad skal man installere??
er det et godt råd f.eks at installere webmin??
Er der en der vil skrive hvad man skal bruge, af software??
Det skal køre med over 25 brugere.
Det skal være som www.web10.dk og www.scannet.dk bare i mindre format selvfølgelig.

Der skal være PHP, MYSQL, CGI/PERL5.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 14:58 #1
Det kræver en masse viden indenfor server hositng. Noget godt od stabilt hardware samt en internetlinje eller flere. Hvis du vil gøre det hele selv og hoste den hjemme. Vi du nok skulle bruger langt over 100.000 kr til at starte.

Du skal også sørge for at der altid er en til at holde øje med serveren.

Der er heller ikke nok med en server, da du mindst skal have 2 DNS servere
Avatar billede guldhammer72 Novice
15. august 2004 - 15:03 #2
Hmm, hvad så med en service som det goe gamle hosted4free.dk (h4f.dk)??
Avatar billede espersen Novice
15. august 2004 - 15:10 #3
enig ; det kræver fra min side som kunde at du STRAKS får serveren op og køre hvis den er gået ned. Så hjælper det ikke at du er på vinterferie, i Brugsen e.l.

En løsning der "smager lidt af fisk" er fx. en reseller-ordning, hvor du benytter dig af et større webhotel. Hvor dit eget logo m.v. kan sættes på:
et eksmempel er ; http://www.concor.dk/webpages/webhosting/forhandler.asp
Avatar billede guldhammer72 Novice
15. august 2004 - 16:12 #4
cyberfinn>> nææ jeg kan da bare nøjes med 1 dns sever, som så kummonikerer med f.eks gratisdns.dk's dns server
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2004 - 16:40 #5
Ja. Men du siger det skal være som f.eks scannet, de har eget serverrum med UPS og nødgeneretore. Det er maget dyrt. Og hvis du vil være helt selvstændig og ikke være afhænig af noget skal du have 2 dns servere selv
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. august 2004 - 07:36 #6
>Hvordan starter man et webhotel op. ?

Du starter en virksomhed
Du får et design
Du starter typisk som reseller hos andre udbydere
Du får kunder i bixen

Det er den hurtige måde.

Skal du havde eget udstyr så skal du havde lidt mere.:

Net, Firewall, web,mail,mysql server, backup, UPS, SW, evt. aftaler med DK-Hostmaster og lign. Dette kan så hurtigt komme op på nogle 100´ tusinde.

>Hvad skal man installere??

Hvis du ikke vil køre med MS som kræver du MCPer, så skal du inst. en linux box. Apache, php/perl/mail asoftware/mysql, webmail, phpmyadmin m.v.

>er det et godt råd f.eks at installere webmin??

Find ud af hvilket du vil bruge først. Der er jo en del at vælge imellem :)

>Er der en der vil skrive hvad man skal bruge, af software??

Hvad vil du præcist udbyde?

>Det skal køre med over 25 brugere.
>Det skal være som www.web10.dk og www.scannet.dk bare i mindre format selvfølgelig.
>Der skal være PHP, MYSQL, CGI/PERL5.

Så skal du bruge php, mysql, perl ;)
Avatar billede guldhammer72 Novice
16. august 2004 - 12:45 #7
>Hvordan starter man et webhotel op. ?

Jeg nedtoner mine ønsker lidt
>Det bliver privatdrevet til at starte med.
>Det bliver som tw.lir.dk www.nc.kyed.com og www.h4f.dk (sidstnævnte er nu lukket).
>Der skal være PHP, MYSQL, CGI/PERL5 (måske sætter jeg min egen mailserver op senere)

Jeg overvejer at bruge mandrake eller en SME server.
hvor finder jeg perl henne??
Avatar billede sorenbs Nybegynder
27. august 2004 - 14:31 #8
hmm, www.nc.kyed.com lukker vist også :)
men et lignende system er for eksempel www.frac.dk
Avatar billede guldhammer72 Novice
10. november 2004 - 13:57 #9
Ja, men det koster når man ikke er så god til PHP *S*
Avatar billede guldhammer72 Novice
28. december 2004 - 17:41 #10
tlem det