Avatar billede poison_snake Nybegynder
15. august 2004 - 14:27 Der er 16 kommentarer

ATI X600 XT eller ATI 9800 pro

hvis man nu skal have et nyt grafikort, hvad for et skal jeg så købe, jeg tænker på X600 XT eller 9800 pro, men hvad for et er bedst, både hvad det angår grafik og penge???

jeg har et Geforce ti-4200 i min com nu!
:D
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2004 - 14:30 #1
lidt inspiration
http://www.3dkort.dk/ se bl.a. under sammenlign kort
http://www.hardwaretidende.dk/hard/emne/4

hvad er dit prisleje
Avatar billede freehelp Praktikant
15. august 2004 - 14:37 #2
X600 XT er jo til PCI-express
Avatar billede freehelp Praktikant
15. august 2004 - 14:39 #3
Som udgangspunkt er der dog ikke meget anvendelse i PCI Express set ud fra et brugersynspunkt. PCI Express er i høj grad "morgendagens" teknologi, der skal sørge for, at grafikkortene ikke i fremtiden rammer loftet.

Blandt fordelene ved PCI Express er, at hastigheden er fordoblet i forhold til AGP 8x. Desuden kan man sende og modtage data samtidig via PCI Express-bussen, og det betyder generelt et hurtigere system.

Som udgangspunkt er der dog ikke meget anvendelse i PCI Express set ud fra et brugersynspunkt. PCI Express er i høj grad "morgendagens" teknologi, der skal sørge for, at grafikkortene ikke i fremtiden rammer loftet.

Man skal således ikke regne med, at spil bliver hurtigere, blot fordi man skifter AGP-modellen ud med en PCI Express-version.

Blandt fordelene ved PCI Express er, at hastigheden er fordoblet i forhold til AGP 8x. Desuden kan man sende og modtage data samtidig via PCI Express-bussen, og det betyder generelt et hurtigere system.
Avatar billede freehelp Praktikant
15. august 2004 - 14:41 #4
Betyder ikke meget hvilket kort du har p.t. - men mere hvad resten af maskinen er for en?

PC og grafikkort skal altid passe sammen. Det hjælper ikke meget at smide et monster kort i en lille PCV og omvendt!

Har du maskinen til det vil jeg klart tage et
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541

Kortet er 100% lydløst og trækker for vildt

til billigere penge er der et FX 5900 XT til knap 1400
Avatar billede poison_snake Nybegynder
15. august 2004 - 19:23 #5
Poison Snake her
min com:
P4 2.53
1024 Ram pc2700
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2004 - 19:51 #6
og hvad har du tænkt dig at det må koste.
den maskine vil jo klæde alle de hurtigste kort, så det er kun prisen der afgør sagen.
er du til mærkevare eller er det  underordnet
Avatar billede freehelp Praktikant
15. august 2004 - 21:26 #7
Men glem det her ATI X600 XT
Avatar billede poison_snake Nybegynder
16. august 2004 - 18:18 #8
omkring 1600-1800 kr,
Avatar billede freehelp Praktikant
16. august 2004 - 19:06 #9
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88541

fåes ikke bedre til mellem VGA klassen
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 14:21 #10
Havde du lidt tid til feedback??
Avatar billede freehelp Praktikant
11. september 2004 - 07:34 #11
Er det ikke ved at være tid til du giver feedback her - eller får lukket spørgsmålet?
Avatar billede freehelp Praktikant
21. oktober 2004 - 08:31 #12
Mon ikke tiden er moden til feedback eller en nedlukning af dette spørgsmål??
Avatar billede poison_snake Nybegynder
02. november 2004 - 15:15 #13
hvad.. øh hvis vi nu siger et Radeon X700 eller et Radeon 9800pro???
Avatar billede freehelp Praktikant
02. november 2004 - 15:22 #14
9800 pro
Avatar billede freehelp Praktikant
02. november 2004 - 15:22 #15
luk tråden for der kommer ikke flere indlæg efter så længe
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:12 #16
Mon ikke du snart kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller få spørgsmålet lukket!?