Avatar billede freehelp Praktikant
15. august 2004 - 08:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Til alle doom 3 elskere

Ja - så oprindede tiden for release af det mega ventede Doom 3 - og hvilket brag af et spil!!

Jeg faldt over dette på min søgen på fætter google - og ville dele det med mine doom venner :-))
------------------------------

Jeg har også et lille trick til at omkode konsolknappen og fjerne den lille id film der starter hver gang spillet loades (hvis man er blevet træt af den):

Skal man bruge Doom 3 konsollen til at indtaste diverse sære koder, så trykker man CTRL + ALT + ½, men det er jo besværligt, så ved at tilføje følgende kode i linket til Doom 3 på skrivebordet ændres det til kun at være ½ der skal tastes, samt fjerne den lille id film der kommer når spillet loades.

+set com_allowconsole 1 +disconnect

Dvs. at linien i genvejen ender med at se ca. sådan ud:
"C:\Spil\Doom 3\Doom3.exe" +set com_allowconsole 1 +disconnect

----------------------------------

Konsollen kan jo bl.a. bruges til at starte en timedemo benchmark. Dette gøres ved at taste ½ (åbne konsollen, bare gør det i spillets menu) og så skrive følgende:

timedemo demo1 usecache

Herefter benchmarkes spillet udfra de indstillinger man har valgt, og bagefter får man et gennemsnit af FPS. Godt når man tester indstillinger!
Bemærk at testen optimalt set bør køres to gange lige efter hinanden, da første gennemløb er en smule langsommere, også selv med usecache. Det må man gøre op med sig selv om man vi bruge ekstra tid på. Bare husk altid at følge samme standard.
Når man skifter til en anden indstilling, skal man genstarte Doom 3 for at aktivere den og for at ryde hukommelsen. Derefter kan man køre en ny test.
Råd 2

For dem som sidder med ATI grafikkort har jeg fundet et lille tweak der giver lidt ekstra ydelse.

Tweaket kan downloades her: www.3Dkort.dk/tests_guides/Doom3_test/ati_tweak.zip

Udpak og sørg for at filen ender i den rigtige mappe, så kan det bruges!

Mine resultater i FPS med timedemo demo1 (fra 2. gennemløb):

1024x768 (medium)
Før = 39,8 og efter = 41,8

1024x768 (high)
Før = 36,3 og efter = 38,8

1280x1024 (medium)
Før = 27,0 og efter = 28,9

1280x1024 (high)
Før = 25,1 og efter = 27,2

Dvs. mellem 1,9 - 2,5 FPS vundet ved dette lille tweak.
Bemærk at jeg har brugt Catalyst driver version 4.7 til testen. Det skulle ikke undre mig, hvis tweaket kommer med i en senere driver, eller måske en Doom3 patch.

forlængelse-->

forlængelse af forrige indlæg kan følgende være en hjælp til at aflaste cpu´en en smule. Det er taget fra megagames.com

Vær dog opmærksom på at multiplayerdelen ikke længere vil virke medmindre man "undo´er" tweaken.
Jeg har testet det, men har ikke målt præcist hvor mange FPS det giver, men jeg vil skyde på et par stykker.

The Guide

After installation, the Doom III Folder consists only of the doom3.exe and some .PK4 files. Those PK4 files includes the entire game (sounds, videos, textures etc.) compressed. They are normally uncompressed in mid game, which is very hard on your CPU. We can unpack them and thus take the strain of your CPU.

1. Make a copy of ALL the files in C:\Program Files\Doom 3\base. This is some big filage, but if you want to revert to MP without reinstalling you need to do it.
2. Unrar the following .pk4 files (just pretend they are .rar's and open them with winrar) into the C:\Program Files\Doom 3\base folder (each one should unrar a single folder such as textures or models):
pak000.pk4
pak001.pk4
pak002.pk4
pak003.pk4
pak004.pk4 (This one has many files, put them all in \Base and overright any that apply.
3. Now delete the files above (pak000-004) or move them to another folder for storage so you can revert to multiplayer.
When you want to revert to multiplayer, restore everything you had before and get rid of the new stuff. I'm not sure if the folder maps is the same or not, so make sure you back that up.
When in the original Doom3 /base folder (that is, before the unpacking), you would have thse folders and files "maps" "savegames" "config.spec" "doomConfig.cfg" "doomkey" game00.pk4" and "gamex86.dll", nothing else.

ALSO DO THIS! If you open DoomConfig.cfg (C:\programfiles\doom3\base) in notepad and change (make sure to save a backup copy) seta image_cacheMegs "32" to a higher number, such as 128 or 265 (depends on RAM, use 256 for a gig, 128 for 512mb) you will see a big increase too. You also have to change the seta image_useCache to "1" and seta image_cacheMinK to approx "20480" (or higher)
There you have it, since the CPU wont have to unpack the textures, sounds, etc...there is a MASSIVE performance increase at the expense of no MP and requiring more HD space.

CITAT: http://www.3dkort.dk

Håber du/I får glæde af dette

//Freehelp (der allerede savner den varme sommer)
Avatar billede sorenbuus Nybegynder
17. august 2004 - 10:48 #1
Nu skal det siges at følgende er taget fra forummet, og derfor virker noget fejlciteret i mine øjne. Man kan bl.a. ikke se at et af de sidste råd slet ikke kan anbefales.
Avatar billede freehelp Praktikant
18. august 2004 - 16:29 #2
-