Avatar billede mrniceguy Nybegynder
14. august 2004 - 21:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Domæne-navn

Hej,
jeg er ved at lave et lille firma netværk, men jeg aner ikke helt hvad jeg skal mit domæne.
Jeg er der ikke en der godt vil fortælle mig ordenligt, hvad forskellen mellem at man kalder sit domæne Vip.local eller Vip.dk?

Denne maskine skal også have Microsoft Exchange installeret. Gør det nogen forskel?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 10:04 #1
Du skal lære at adskille et internet domænenavn og dit netværksdomænenavn - de må ikke have samme domænenavn. Det er der åbenbart mange på E som forveksler.
Hvis du skal have en webserver skal du oprettes på f.x. gratisdns med dit internetdomænenavn som godt kan være vip.dk hvis det er ledigt.

Jeg har set andre spm. hvor der var problemer med xx.dk suffix, så det må du ikke bruge. Vælg derfor vip.local for dit lannetværk.
Også ok med dit exchange på serveren, men det er et krævende system hardwaremæssigt og mht. vedligehold, men du ved sikkert noget om det allerede.

Her er en god guide til dcpromo af din server til domain server =DC. http://www.dannyboyd.frac.dk/Win2000server/promote%20server.htm
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
15. august 2004 - 13:29 #2
Jeg forstår det ikke helt. Hvorfor er det bedre at kalde et domæne for .local istedet for .dk?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 13:56 #3
jeg ved desværre ikke hvorfor du kan bruge xxx.local eller xxx.com - der var bare en som tidligere havde problemer med xx.dk, men hvad er problemet i at vælge noget andet?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 14:27 #4
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
15. august 2004 - 16:02 #5
Fordi jeg er igang med min svendeprøve og skal jo forsvare hvorfor jeg har valgt et local domain...
Avatar billede mrniceguy Nybegynder
15. august 2004 - 19:17 #7
Der står en del inde på technet, så jeg nå hellere begynde at læse.
Tak for hjælpen.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 19:22 #8
ok det var så lidt du...hvis du finder guld må du da gerne give feedback...