Avatar billede boris Mester
13. august 2004 - 08:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stativ til digital kamera

Jeg skal bruge et stativ til mit Canon EOS 300 D.
Er dette f.eks. OK?
http://www.fotofun.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=816
Det må gerne være nemt at transportere og til en rimelig pris, men det skal absolut også være stabilt. Jeg gider ikke have rystede billeder.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. august 2004 - 09:01 #1
Jeg synes du skal prøve at gå ned i den lokale fotoforretning - man kan ofte være heldig at de har nogle til rimelig lavpris og som absolut ikke fejler noget. Synes måske at 399 er _lidt_ dyrt.
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. august 2004 - 09:44 #2
Det ser rimeligt ud, lige meget mit som jeg har til mit Canon. Og jeg er godt tilfreds med mit, man kan også få dem som er dyre.
Avatar billede boris Mester
13. august 2004 - 09:46 #3
Jeg har netop hørt den lokale, og de starter ved 450 Kr, så incl fragt ligner det nok det andet i pris.
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. august 2004 - 12:27 #4
Hama er kendt for at lave gode produkter til en fornuftig pris. Det viste stativ ser absolut godt ud, og det kan ifølge specifikationen klare et 3,5 kg kamera. Og så kan du endda stabilisere det yderligere ved at hænge et eller andet på krogen nederst på stativet.
Jeg vil sige, at det er et fornuftigt køb. Men du kan altså få det samme stativ endnu billigere: 376 svenske kr. (danske kr. 306,25):
Avatar billede sharkman Nybegynder
13. august 2004 - 12:29 #5
Avatar billede boris Mester
13. august 2004 - 14:31 #6
Når man tilmelder sig som kunde, kræver de svenskt personnummer og der er ikke mulighed for at anføre land. Man kan ringe, men der er 7 minutters ventetid. Jeg kan ikek finde deres E-mail. Jeg har opgivet dem.
Avatar billede zenze Nybegynder
13. august 2004 - 22:57 #7
Hvis du skal have noget kram, så er det Manfrotto og Gitzo. Skal du have noget kompakt, så har Culmann lavet et stativ, som kan klappes sammen så det bliver helt fladt og du kan skrue det ene ben af for at bruge det som enkeltbensstativ sammen med midtersøjlen. Modellen hedder Magic 2.
Avatar billede boris Mester
07. maj 2016 - 19:50 #8
zenze, vil du lægge et svar, tak
Avatar billede boris Mester
08. maj 2016 - 09:37 #9
lukkes pga forældelse, hvis nogen ønsker point, genåbner jeg