Avatar billede jonvic Nybegynder
11. august 2004 - 23:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket program til publikationer?

Hvilket program kan i anbefale til at fremstille flyers og diverse reklamer på tryk?
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. august 2004 - 23:48 #1
Adobe Illustrator.
Til fleresidet publikationer: Adobe InDesign.
Der er ingen tvivl i mit sind :)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2004 - 23:51 #2
Adobe Illustrator, Adobe Indesign.
De to programmer kan næsten det samme, og fungerer på samme måde.
Men Illustrator er minded til en enkelt side (frimærke eller plakat)
Indesign er mere til publikationer med flere sider.
-
Det fåes ikke bedre.
Så det er vel ikke en anbefaling,,,, Det er et must.
-
De fleste kender allerede til Adobe Photoshop.
Disse to programmer er lige så gode i deres felt.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2004 - 23:52 #3
man skal nok være hurtig hva ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
11. august 2004 - 23:54 #4
Ja, men det er da godt at se at vi er enige (selvfølgelig er vi det)
Avatar billede jonvic Nybegynder
12. august 2004 - 00:02 #5
Takker
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. august 2004 - 00:04 #6
hov hov - jeg vil da ikke ha' alle points'ne!
Thomas: http://www.eksperten.dk/spm/528482
Avatar billede jonvic Nybegynder
12. august 2004 - 00:14 #7
Er vel fair nok, eftersom du var hurtigst med svaret. Done is done...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
12. august 2004 - 10:53 #8
Jeg har lige været til en samtale i et andet land. Og jeg har erfaret at der faktisk er en hel del som bruger Freehand som program til tryksager.
Det kan det samme som Adobes produkter. Det er eksempelvis rigtig nemt at lave fler-siders i mange sprog i Frehand. Freehand giver dig også muligheden for at outline fonte osv... Programmet er faktisk ret godt.

Andre tryksagsvirksomheder bruger også QuarkExpress og Pagemaker.

Personligt har jeg dog altid arbejdet primært i Indesign til større tryksager, da det er det layout-program, jeg selv kender bedst.

Meeen dermed ikke sagt, at der er andre muligheder, som kan cirka det samme - og hvor prisen også er konkurrence-dygtig.