Avatar billede crackya Nybegynder
10. august 2004 - 18:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PCCGUIDE bruger 99 CPU

Hej
Jeg har installeret TrendMicro Internet security og efter jeg har gjort det en fil der hedder pccguide.exe 99 CPU.
Nogen der har en ide om hvordan jeg får den til at holde op med det, det sløver maskinen utroligt meget.
Styresystemet er Windows XP Professional med alle opdateringer og tjekket for virus.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. august 2004 - 19:10 #1
Den fil hører til TrendMicro, som du lige har installeret. Har du andre antivus programmer installeret ?. Det er før set at de "går i infight", så derfor skal man kun have et installeret ad gangen.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 19:11 #2
Som jeg ser det, er der forløbig 2 muligheder: Prøv at af/geninstallere Pccillin, kør evt en reg. cleaner inden du geninstallerer. En anden mulighed er at der er gået orm i den ww.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=WORM_RANDEX.AK&VSect=T

Det sidste kan du tjekke med den her.

Prøv lige at hente, og køre denne scanner. Sæt flueben ved alle options, og scan/clean.
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 19:13 #3
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 19:16 #4
God og nem cleaner her

For at få ryddet helt op, så hent lige CCleaner her http://www.ccleaner.com/download112.php
. Brug standard indstillinger, klik "run cleaner. Derefter, fanebladet"issues",
>scan for issues, når den er færdig> fix selected issues, du får nu et tilbud om backup, det er ikke
nødvendigt, den tager ikke for meget. Genstart.
Avatar billede crackya Nybegynder
10. august 2004 - 20:19 #5
Hej forevernewbie det virker nu. tak for hjælpen, hvordan giver jeg dig pointene og lukker tråden.
Til tonnybrandt: Jeg havde allerede forsøgt din løsning uden held
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. august 2004 - 21:18 #6
Godt det virkede. Bare klik på brugernavn og accepter, men jeg er nu mest glad for at det virkede for dig.