Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 08:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Form sender ikke Email med Data

Jeg har en form med tekst felter og send og slet knapper.
Brugeren skal have mulighed for at sende Formen med data til mig via Email. Samtidigt skal der åbne sig en ny side i brugerens Browser der fortæller, at data er modtaget med tak.

Siden der fortæller at brugerens data er modtaget - åbner sig godt nok - men jeg får ikke nogen data, i form af mail med data indhold. Kan nogen hjælpe med dette problem i Dreamweaver.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 08:52 #1
Du skal vist bruge noget serverscript som PHP eller ASP for at styre det fra din hjemmeside.
Se feks denne: http://www.design4u.dk/formulartest/bestilling.htm
som kører via PHP og javascripts - Den er til testbrug, så prøv at lave en bestilling. Du skulle så gerne modtage en email med din valg hvor du skal bekræfte eller afkræfte det.
Er det sådan noget du tænker på?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:24 #2
Hey

Ja det er sådan noget jeg tænker på - nøjagtigt sådan.
Jeg får bare ikke nogen mail med de data brugeren skriver i felterne.
Hvad gør jeg - evt. forkert mon ?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 09:26 #3
I eksemplet er det et PHP script der sørger for det.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:28 #4
kan jeg bare kopiere "vis kilde" og indsætte mine egne navne felter - hvor meget sjak jeg evt. kopiere. Er det kun fra <form name="myForm" onSubmit="return DataValidation();" method="POST" action="12validateform.php">
          Dit navn.............
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:29 #5
"skal" - stavefejl
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 09:30 #6
Det kan du og så rette alle henvisninger til, men du mangler så stadig phpscriptet. Understøtter dit webhotel PHP?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:34 #7
ja de understøtter PHP
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 09:37 #8
okay - jeg kan sende hele scriptet til dig med en beskrivelse af hvordan det er bygget op, så kan du rette det til så det passer til dit behov. Jeg vil lige påpege at phpscriptet og de anvendte javascript er freeware fundet på nettet - det er altså ikke noget jeg selv har lavet, jeg har bare sat det sammen.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:38 #9
jeg har "moslet" med dette i 2 dage nu - hjælppppp mig.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 09:42 #10
jeg kan sende det når jeg kommer hjem?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 09:43 #11
meget gerne - takker foreløbig og ser om det vil virke.
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 16:26 #12
jeg har flg. stående :
<form action="manko_modt.html" name="mankoliste" target="_parent" id="mankoliste" onSubmit="mailto:minemail@minemail.dk">
  <!--webbot bot="SaveResults" U-File="../_private/form_results.txt"
  S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE"
  S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="minemail@minemail.dk"
  B-Email-Label-Fields="TRUE" S-Builtin-Fields
  U-Confirmation-Url="manko_modt.html" --> <!--webbot
  bot="SaveResults" endspan -->
Avatar billede hammerhead Nybegynder
10. august 2004 - 17:54 #13
Så er jeg hjemme. Har du en email jeg kan sende filerne til?
Avatar billede jmjveb Nybegynder
10. august 2004 - 18:07 #14
jmjveb@stofanet.dk

venter spændt