Avatar billede aorta Nybegynder
09. august 2004 - 00:27 Der er 18 kommentarer

Problem med installation af service pack 1 i Windows XP Pro-DK

Kan ikke installere service pack 1 i XP. Får hele tiden fejlmeldingen: at C:\windows\system32\drivers\atapi.sys kører eller bruges af et andet program. Alle programmer er lukkede og virusprogrammer er koblet fra - HJÆLP !!
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 00:30 #1
fra et andet forum: Omdøb atapi.sys til atapi.bak og fortsæt SP1 uden genstart af pc. det virkede (http://www.tweakup.dk/forumnew/read/46837)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 00:33 #2
du har nok et brænderprog eller lignende der kører. prøv at stoppe dem i enhedshåndteringen.
eller prøv    endlocal atapi.sys      i prompten
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 00:33 #3
vrøvl, i joblisten, ikke enhedshåndteringen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 00:43 #4
Du ka' også sakse SP1 mm. ved:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
og gemme lokalt først...
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 09:29 #5
Kan ikke installere servicepack:
installation fejler p.g.a. at atapi.sys er i brug
Løsning: slet den, da der automatisk oprettes en ny ved installering af SP1
klippet fra: http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 09:39 #6
<catbody>: Samme som <mrmox2> skrev 09/08-2004 00:30:59 - TIHI ...
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 12:11 #7
majsmarken  >>  sådan går det når man ikke får læst de links der er lagt.  :o(
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 12:13 #8
majsmarken >>  og der står vel heller ikke helt det samme  (omdøb contra slet)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 12:13 #9
... lad os se (=læse) hvad <aorta> får ud af det...
Avatar billede aorta Nybegynder
09. august 2004 - 12:28 #10
Nu spørger jeg lige lidt dumt, men hvordan omdøber man atapi.sys filen ???

Eller hvordan sletter man den for den sags skyld??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 12:30 #11
Denne kan slette hvad som helst direkte:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 12:36 #12
for at slette den finder du den først, markerer den og trykker på delete
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 12:39 #13
... Hvis Windows siger at filen [atapi.sys] allerede er i brug og ikke ka' slettes så må DrDelete igang; Ref.: 09/08-2004 12:30:11 ...
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 13:15 #14
majsmarken >>  undskyld - det må være varmen som har sat min hjerneaktivitet på nul-punktet.  Selefølgelig skal Dr.Delete igang.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 13:27 #15
<catbody>: Dette ka' måske hjælpe:
http://www.medietimen.dk/images/faxe_daaseoel.jpg
(Jeg sidder selv i haven og leger med Notebook / trådløst net...)
Avatar billede hcma Novice
09. august 2004 - 14:15 #16
majsmarken >>  prøvede lige om det hjalp (godt nok med et andet mærke), så nu er det ikke hjerneaktiviteten som er nulstillet, snarere tværtimod, nu er det bare mine fingre som ikke rigtigt vil som jeg  *GG*  (dette tog over 4 min. at skrive og det var nødvendigt med stavekontrol)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2004 - 14:35 #17
nø faar wi sæ hvæd spøøjer siker te al dæte...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. august 2004 - 16:14 #18
jamn har du prøvet at lukke de programmer der bruger den, brænderprog eller andet ...